Digitoday

Tällainen on Supercellin uusi peli – vieläkö onnistuu hitinteko?

Julkaistu:

Boom Beach jatkaa Clash of Clansin jalanjälissä.
Hay Daylla ja Clash of Clansilla miljardiyhtiöksi noussut Supercell julkaisi uuden pelinsä, Boom Beachin, kaikessa hiljaisuudessa Kanadassa pari viikkoa sitten.

Peli on virallisesti vielä beta- eli julkaisua edeltävässä vaiheessa. Kanada toimii Supercellille testilaboratoriona, jossa peli hiotaan lopulliseen muotoonsa ennen maailmanlaajuista julkaisua.

Käytäntö on alalla yleinen. Niin ikään suomalainen Cran Cru testaa Kanadassa parhaillaan Supernauts-peliään, jolta odotetaan myös paljon.

Kuten edeltäjänsäkin, myös Boom Beach on free to play -peli. Tämä tarkoittaa sitä, että pelin lataaminen ja pelaaminen on ilmaista, mutta käyttämällä oikeaa rahaa pelaaja saa pelillisiä etuja ja peli etenee nopeammin.

Boom Beachissa pelaaja ohjaa ihmisarmeijaa, joka vapauttaa saaria ilkeän Blackguardin ikeen alta. Yksinpelissä vastapuolen joukkoja johtaa enemmän kuin ihan vähän saksalaistyyppisesti pukeutuva luutnantti Hammerman. Moninpelissä sotaa käydään muiden pelaajien tukikohtia vastaan.

Vastus kovenee koko ajan ja tätä vastaan pärjätäkseen pelaaja tarvitsee järeämpiä joukkoja ja tuotantorakennuksia. Näitä ostetaan pelin sisäisellä leikkirahalla, timanteilla. Näitä taas voi halutessaan ostaa oikealla rahalla.

Kirjoitushetkellä pelin on arvioinut Kanadan App storessa 817 pelaajaa. Sen saama keskiarvosana on noin 4,5 tähteä viidestä.

Appsgoer-verkkosivun mukaan Supercell on kloonaannut Clash of Clansin onnistuneesti, mutta on samalla onnistunut tekemään pelistä omanlaisensa. Merkittävin muutos on siinä, että vaikka joukot taistelevat itsenäisesti, pelaaja voi vaikuttaa taistelun kulkuun tykkiveneellä. Tämä voi ampua merkkisavua maajoukkojen ohjailemiseksi tai hyökätä suoraan vihollisen rakennuksia vastaan.

Gamezbo-sivu puolestaan kehui pelistä saamiaan ennakkovaikutelmia ja sanoi niiden olevan reilusti Clash of Clansia paremmat.

Supercellin arvoksi määrittyi noin 2 miljardia euroa, kun japanilainen GungHo-peliyhtiö osti yhtiöstä 51 prosentin osuuden lokakuussa.

Alla on 23 minuutin pelivideo Boom Beachista.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt