Sähkö-Giulian teholukemat alkavat Autocarin mukaan 345 hevosvoimasta. Tuhdimman Velocen tehoksi lupaillaan noin 790 hevosvoimaa. Imparato totesi myös, että muutos sisältää myös sähköistetyn Giulian Quadrifoglio-version. Se tuottaa tehoa lähes 1 000 hevosvoimaa – lähes tuplasti nykyiseen V6-bensiinimalliin verrattuna.
Sähkö-Giulian toimintamatka on enimmillään jopa 700 kilometriä, Insideevs raportoi. Sähkö-Giulia saa 800 voltin sähköarkkitehtuurin, mikä tarkoittaa, että akuston lataus kymmenestä 80 prosenttiin kestää vain 18 minuuttia. Vaikka akun koosta ei ole paljastunut vielä mitään, autoalan julkaisut odottavat vähintään 100 kWh:n pakettia edellä mainitulla toimintamatkalla ja suorituskykyluvuilla.
Giulia on ollut tuotannossa vuodesta 2016. Se on Stelvio-katumaasturin ohella auttanut elvyttämään Alfa Romeo -brändiä. Myös Stelvio sähköistetään. Vuonna 2026 julkaistavan mallin pitäisi tarjota yli 480 kilometrin toimintamatkan.
Lue lisää: Alfa Romeon uusi pistokehybridi on paras Tonale – riittääkö sekään merkin faneille?
Alfa Romeo pyrkii tarjoamaan pelkästään sähköautomalliston vuoteen 2027 mennessä. Imparato korosti viime viikolla tiedotusvälineille nopean sähköistysohjelman merkitystä Alfalle, Autocar kirjoittaa.
– Muutos on väistämätön, hän sanoi.
– Muuten Alfa Romeo kuolisi.