Kyseinen 25 minuuttia kuvastaa norjalaisen sähköautoilijan keskimääräistä latauspysähdystä.
Pienikulutuksinen Tesla Model 3 Long Range Dual Motor sai latauksessa virtaa 368 kilometrin taittamiseen. Kakkostilan vei Mercedes-Benz EQS 580 4Matic, jonka toimintamatka 25 minuutin latauksella oli 343 kilometriä, Suomessa testistä uutisoinut Moottori-lehti kertoo.
Lyhyimmän toimintamatkan tittelin vei Peugeot e-2008. Peugeot’n korkea kulutus talviolosuhteissa paljastui testissä karusti.
Lue lisää: Kolme kiinnostavaa pointtia Toyotan uudesta sähköautosta
Audi e-tron GT ja Porsche Taycan 5 Cross Turismo eivät tarvinneet kuin 20 minuuttia saavuttaakseen 80 prosentin latausasteen. Porschella pystyi sen jälkeen ajamaan 320 kilometriä. Audin toimintamatka latauksen jälkeen oli 301 kilometriä.
Alla oleva listaus kertoo, kuinka pitkän matkan voi ajaa kullakin automallilla 25 minuutin pikalatauksen jälkeen:
Tesla Model 3 Long Range Dual Motor 368 km
Mercedes-Benz EQS 580 4Matic 343 km
Porsche Taycan 4 Cross Turismo 320 km*
Audi e-tron GT 60 Quattro 301 km*
BMW iX xDrive50 280 km
Polestar 2 Long Range Single Motor 270 km
BMW i4 M50 Supercharged 264 km
Tesla Model 3 Standard Range 261 km
Tesla Model Y Long Range Dual Motor 259 km
VW ID.3 Pro S 150 kW 246 km
VW ID.4 Pro Performance 150 kW 238 km
Hyundai Ioniq 5 73 kWh 237 km
Kia EV6 AWD 77 kWh 233 km
Škoda Enyaq 80x 4×4 iV 232 km
Kia EV6 RWD 77 kWh 230 km
Polestar 2 Long Range Dual Motor 222 km
Volvo C40 Recharge Twin 222 km
Mercedes-Benz EQA 250 219 km
Hyundai Ioniq 5 73 kWh AWD 218 km
Škoda Enyaq 80 iV 217 km
Cupra Born 150 kW 58 kWh 207 km
VW ID.4 GTX Dual Motor AWD 202 km
BMW iX xDrive40 Fully Charged 199 km
Mercedes-Benz EQB 350 4Matic 199 km
Audi Q4 40 e-tron 195 km
Audi Q4 50 e-tron Quattro 181 km
Nio ES8 171 km
Opel Mokka-e 136 aut. 169 km
BYD Tang 163 km
Xpeng P7 High Performance 142 km
Peugeot e-2008 50 kWh 136 aut. 135 km
* Audi e-tron GT ja Porsche Taycan saavuttivat 80 prosentin varaustilan jo 20 minuutin kohdalla.