Land Roverista tehtiin pakettiauto Suomen markkinoille – hinnassa kymppitonnien halpuutus - Autot - Ilta-Sanomat

Land Roverista tehtiin pakettiauto Suomen markkinoille – hinnassa kymppitonnien halpuutus

Land Roverin maahantuoja Inchcape Motors Finland on julkistanut Suomen markkinoille räätälöidyn, pakettiautona rekisteröitävissä olevan malliston.

Maahantuojan mukaan pakettiautomuutos ei vie mitään pois Defenderin kyvykkyydestä: se on muutoksesta huolimatta edelleen täysiverinen maastoauto jatkuvan nelivedon, sähköisesti kytkettävän alennusvaihteiston ja elektronisesti ohjatun keskitasauspyörästön lukon ansiosta.­

21.1. 6:52

Defender LCV on kaksipaikkainen pakettiauto, jonka kyvykkyydestä kertoo muun muassa 3 500 kilogramman vetokyky. Uusi Defender LCV on saatavilla 110-korimalliin ja kolmessa eri varustetasossa, kaksi-tai kolmepaikkaisena.

Suuri hyöty pakuversioon päätyvälle syntyy, kun marssitaan kassakoneen ääreen. Paku-Defenderin hankintahinta voi nimittäin olla veroetuuden vuoksi useita kymmeniätuhansia euroja edullisempi Defender-hinnaston henkilöautoihin nähden.

Takatilasta löytyy vapaata pituutta 1,6 metriä. Ingenium moottoriperheen uusi D200 MHEV diesel, 3,0-litrainen turboahdettu rivikuutonen MHEV (kevythybridi) tarjoaa 500 newtonmetrin huippuväännön.­

Defender LCV:n hinnat alkavat maahantuojan keskiviikkoisen ilmoituksen mukaisesti 63 394 eurosta. Edullisin henkilöautoksi rekisteröity D200-malli (ilman kevythybriditekniikkaa) maksaa 87 366 euroa. Korskeammilla varustetasoilla hintaero kasvaa reilusti.

Miinuspuolelle menee kuitenkin se, että toisen ja kolmannen rivin istuimet joutuu uhraamaan tavaratilalle. Se, mikä penkeissä menetetään, tavaratilassa voitetaan. Takatila tarjoaa 165 senttimetriä pitkän tasaisen pinnan. Lisävarusteena on saatavilla ensimmäisen rivin lisäistuin, joka mahdollistaa eturivin istuimet kolmelle.

Lisävarusteena on saatavilla eteen lisäistuin.­

Vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa erillisilmajousitus tasonsäädöllä ja navigointijärjestelmä. Digitaalinen taustapeili mahdollistaa näkymän taakse myös silloin kun kyydissä on korkea kuorma.

Lisävarusteisiin kuuluu muun muassa peruutusavustin. Se mahdollistaa perävaunun kanssa peruuttamisen käyttämällä vain keskikonsolin pyöryläkosketinta ja kaasu/jarru-poljinta ohjauspyörään koskematta.

Defender Light Commercial Vehicle -malliston ensimmäiset autot saapuvat Suomeen tämän kevään aikana.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?