Ford kutsuu uutuuttaan itselataavaksi täyshybridiksi. Se täydentää Kuga-mallistoa, johon jo entuudestaan kuuluvat ladattava hybridi ja EcoBlue Hybrid kevythybridi (joka ei tosin ole Suomen myyntimallistossa) sekä perinteiset bensiini- ja dieselmallit.
Täyshybridin 1,1 kWh:n akku latautuu automaattisesti 2,5-litraisen Atkinson-kiertoisen bensiinimoottorin avulla käyttäen hyödyksi jarrutusenergiaa tyhjäkäynnillä rullatessa tai jarrutettaessa.
Kyseessä on samalla ensimmäinen Kuga-malli, jossa sähköistetty voimansiirto on mahdollista yhdistää Fordin nelivetojärjestelmään. Sekä etu- että nelivetomallit ovat 190-hevosvoimaisia.
Uutuus-Kugaan saa muun muassa aktiivisen vakionopeudensäätimen, risteysavustimen, aktiivisen pysäköintiavustimen ja kaistapitoavustimen.
Polttoaineenkulutukseksi Ford ilmoittaa 5,4 l/100 km ja CO2 -päästöt alkaen 125 g/km (WLTP). Polttoainetankkiin mahtuu 54 litraa bensiiniä. Kuga Hybrid -täyshybridin sähköinen kokonaistoimintamatka on valmistajan mukaan yli 30 prosenttia suurempi kuin pistokkeella ladattavalla hybridillä, jolla voi ajaa sähköllä enimmillään 56 kilometriä (WLTP).
Lue lisää: Etsitkö katumaasturia itsellesi? Autojulkaisu pani 10 parasta järjestykseen
Lue lisää: Odotuksin ladattu! Fordilta vihdoin pistokehybridi – ja hyvillä aineksilla
Kuga Hybrid -täyshybridi (HEV) hinta ilman toimituskuluja on Suomessa alkaen 38 121 euroa. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen alkuvuodesta.