Lintilä pitää Lännen Median haastattelussa puolueensa esittelemää mallia liikenteen verotuksesta kehityskelpoisena. Keskusta ajaisi nykyisen polttoaineveron alas ja kansalaiset maksaisivat vastaisuudessa ajettujen kilometrien mukaan.
– Malli on kehityskelpoinen. Pitää tunnistaa se tosiasia, että nykysysteemillä yhä pienemmän porukan harteille jää yhä enemmän bensa- ja dieselveroja, kun sähköä ja muita polttoaineita käyttävien autojen määrä lisääntyy.
Lintilä ei pidä realistisena fossiilittoman liikenteen työryhmän arviota siitä, että sähköautoja olisi 700 000 liikenteessä kymmenen vuoden tähtäimellä.
– Hinnat menevät alaspäin, mutta silti tavoite on liian suuri.
– Minua on häirinnyt se, ettei biokaasulla käyvää liikennettä ole edistetty kunnolla. Meillä olisi tähän hyvät mahdollisuudet. Kotitalouksien jätteen lisäksi maatalouden kautta on saatavilla raaka-ainetta.
– Biokaasu on nostettava osaksi biopolttoaineiden jakeluverkkoa.