Auton äänitorvesta tuli virusriskin minimointikeino – näin uusi konsti toimii rengasliikkeessä - Autot - Ilta-Sanomat

Auton äänitorvesta tuli virusriskin minimointikeino – näin uusi konsti toimii rengasliikkeessä

Renkaanvaihto on tehtävä koronatilanteesta huolimatta.

Renkaanvaihto on tehtävä koronatilanteesta huolimatta.

Julkaistu: 27.3. 12:24

Monet yritykset ottavat nyt käyttöön uusia tapoja palvella asiakkaita niin, että sekä asiakkaiden että henkilöstön turvallisuudesta pidetään huolta.

Esimerkiksi autonhuolto- ja rengaspalveluita tarjoavassa Vianor-ketjussa riskiryhmien turvallisuudesta huolehditaan nyt mahdollistamalla käynnit niin, että asiakkaiden ei tarvitse olla suorassa kontaktissa myyjään, asentajaan tai muihin asiakkaisiin.

– Jos riskiryhmään kuuluvat asiakkaat haluavat välttää sisällä asiointia, he voivat painaa tööttiä. Tulemme palvelemaan heitä ulos. Ajamme auton halliin penkinsuojaa ja kertakäyttöhanskoja käyttäen sekä desinfioimme hallintalaitteet lopuksi. Tilanteen salliessa asiakas voi myös ajaa auton itse halliin, jolloin henkilökuntamme neuvoo ja ohjaa heitä ja työ tehdään asiakkaan odottaessa autossa, Vianorin kuluttajakaupasta vastaava Vesa Laitinen kertoo.

Mikäli maksua ei ole suoritettu etukäteen verkossa, asiakas voi Laitisen mukaan hoitaa maksun ulkona tasarahalla tai hyödyntämällä luotollista 12 kuukauden kulutonta ja korotonta maksuaikaa, jolloin kotiin lähetetään lasku ilman lisäkuluja.

Maksu onnistuu normaaliin tapaan myös sisällä palvelupisteessä.

Pyyntö kontaktittomasta palvelusta liitetään ajanvaraukseen

– Kontaktitonta palvelua voi pyytää jo ajanvarausvaiheessa kirjoittamalla verkkokaupan kautta tehdyn varauksen lisätietoihin ”riskiryhmä”. Jos ajanvarauksen tekee chatissa tai puhelimessa, asiakaspalvelumme voi merkitä pyynnön tilaukseen, jatkaa Laitinen.

– Ymmärrämme asiakkaiden huolen terveydestään ja olemme ottaneet käyttöön varotoimenpiteitä koronavirusriskin minimoimiseksi. Palvelupisteitä esimerkiksi puhdistetaan ja desinfioidaan useasti päivässä. Asiakkaat voivat pestä kätensä, ja myös käsidesiä on käytettävissä. Olemme tehneet myös toimenpiteitä asiakasmäärän tasaamiseksi. Sekä asiakkaiden että henkilöstön turvallisuuden takia pyydämme ihmisiä pitämään etäisyyttä toisiinsa.

Vastaavanlaista koronariskin minimoimista harjoittaa myös esimerkiksi A-Katsastus, joka on aloittanut autojen noutopalvelun.