Saksalaisten automerkkien asetelma kääntynyt päälaelleen Suomessa - Autot - Ilta-Sanomat

Saksalaisten automerkkien asetelma kääntynyt päälaelleen Suomessa

Kun suomalainen valitsee kolmesta saksalaisesta premium-merkistä omansa, valinta kohdistuu aiempaa useammin Mercedes-Benziin, tuore tilasto kertoo.

Kun suomalainen valitsee kolmesta saksalaisesta premium-merkistä omansa, valinta kohdistuu aiempaa useammin Mercedes-Benziin, tuore tilasto kertoo.

Julkaistu: 14.1. 14:01

Audin mahtiasema haluttuna automerkkinä on laskenut merkittävästi.

Kun Suomessa puhutaan saksalaisista premium-merkeistä, usein kyse on Mercedes-Benzistä, BMW:stä ja Audista. Kun näiden keskinäistä menekkiä vertaillaan, tuoreen tilaston perusteella Mercedes-Benz jatkaa Suomessa saksalaisten Autonostajat premium-automerkkien ykkösenä.

Jos graafi ei näy, katso se tästä.

Audin markkinaosuus oli viime vuosikymmenellä parhaimmillaan 5,9 prosenttia. Tuorein lukema kertoo vain 3,1 prosentin suosiosta.

Audin lisäksi myös BMW:n kysyntä on ollut laskusuunnassa jo muutaman vuoden, kun taas samaan aikaan Mercedes-Benzin myyntikäyrät ovat olleet nousukiidossa. Samalla Mercedes-Benz saavutti mittaushistorian korkeimman markkinaosuuden (5,6 prosenttia).

Tuoreimmat osastosta