Auto Bild Suomen ostotutkimus julki: Voittopisteet parhaalle parantajalle, netti on nyt entistäkin tärkeämmässä roolissa

Julkaistu:

Autokauppa
Palvelua mittaavan tutkimuksen kärkeen kiilasi nyt Volvo, joka onnistui ennen muuta kokonaisvaikutelmassa.
Auto Bild Suomen perinteisen valtakunnallisen Palvelu 1 -ostotutkimuksen tulokset on nyt julkaistu. Jo 15. kerran toteutetun seurannan merkkivoitto meni tällä kertaa Volvolle, joka oli tämän vuoden tutkimuksessa myös paras asiakaspalvelun parantaja.

Samalla Volvo nousi ensimmäiseksi merkiksi, joka on voittanut tutkimuksen parhaan palvelun tittelin jo neljä kertaa.

Uusia autoja myyvistä autoliikeketjuista ykköstilan nappasi Wetteri Oy, joka erottui edukseen erityisesti sähköisessä asiakaspalvelussa ja asiakkaiden antamissa subjektiivisissa arvosanoissa.
Paras käytettyjen autoliikeketju palvelututkimuksessa oli Pörhön Autoliike Oy, joka voitti toiseksi tulleen Rinta-Joupin Autoliikkeen vain yhdellä pisteellä.

Kärkipaikan Pörhön Autoliike kuittasi tutkimuksen ylivoimaisesti parhaalla sähköisellä palvelulla, jonka painoarvoa oli tänä vuonna lisätty entisestään.

Syynä Palvelu 1 -tutkimuksessa käytetyn arvosteluasteikon muutoksen oli suomalaisen autokauppakulttuurin muuttuminen.

Vaikka autokaupat viimeistellään Suomessa yhä pääosin autoliikkeissä, on ostopäätös viety tyypillisesti hyvin pitkälle pelkän verkkopalvelun perusteella.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt