Vuoden Auto Suomessa -kisan voittaja hätyyttelee jo rekisteröintien kärkisijoja – yksi versio erityinen nousija

Julkaistu:

PALKITTU
Vuoden Autoksi Suomessa 2019 valittu Ford Focus on tehnyt kuluvana vuonna hyvin kauppansa.
Kuten Ilta-Sanomat on aiemmin jo uutisoinut, Suomen uusien autojen myynti ja ensirekisteröinnit sakkaavat tällä hetkellä selvästi viime vuoteen verrattuna.

Esimerkiksi heinäkuussa ensirekisteröitiin 9 217 henkilöautoa, mikä on 3,8 prosenttia vähemmän kuin viime vuoden heinäkuussa. Uusia henkilöautoja on tammi-heinäkuun aikana rekisteröity 69 497 kappaletta, mikä on 12,2 prosenttia vähemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna.

Mukaan mahtuu kuitenkin myös myönteisiä uutisia. Yksi niistä on uusi Ford Focus, joka valittiin viime vuoden lopulla kuluvan Vuoden 2019 Autoksi Suomessa. Täysin uudistunutta Focusta on heinäkuun loppuun mennessä kilvitetty maassamme kaikkiaan 2 755 kappaletta. Kasvua viime vuoteen verrattuna on huikeat 74,7 prosenttia.

Tällä tuloksella Ford Focus on noussut ensirekisteröintitilastoissa jo sijalle neljä, aivan suositun Toyota Yarisin kantaan (2 791 ensirekisteröintiä tammi-heinäkuussa).

Focus-sukupolven vaihtuessa tämänkaltainen kehitys on luonnollisesti odotettavaakin, koska monet siirtävät autonsa hankintaa eteenpäin uutuutta odotellessaan. Silti Focus on onnistuneesti uudistunut, ja valinta Vuoden Autoksi 2019 tuskin ainakaan on haitannut menestystä.

Fordin mukaan useampikin tekijä on vaikuttanut myyntimenestykseen.

– Auton matkustamo- ja tavaratilat ovat kasvaneet huomattavasti. Tämän ansiosta se on erinomainen vaihtoehto perheen ainoaksi tai ykkösautoksi ja hyvä vaihtoehto myös ”perinteisesti” isomman kokoluokan autoille, kertoo Oy Ford Ab:n markkinointijohtaja Juuso Asp.


Focus tarjoaakin järkevään hintaan paljon uusia, osin tämän kokoluokan autoissa harvinaisia teknologioita ja selkeästi aikaisempaa korkeamman vakiovarustetason. Selkeästi toisistaan poikkeavat erilaiset varustetasot, Titanium, ST-Line, Active sekä Vignale, palvelevat erilaisten asiakkaiden eriäviä tarpeita laajemmin.

Kyseessä on siis tyypillinen ”kaikille jotain”-auto, varsinkin kun Focuksesta on jo esitelty urheilullinen ST-versio, ja vieläkin roisimpi RS lienee pian luvassa.
Lisäksi Fordilta kerrotaan, että erityisesti keväällä esitelty Focus Active -crossovermalli on lyönyt hyvin läpi ja edustaa nyt jo yli viidennestä Focuksen myynnistä Suomessa tämän vuoden aikana.

– Täysin uusi Focus on otettu sekä mediassa että asiakkaiden keskuudessa erittäin hyvin vastaan. Uskomme, että positiiviset asiakaskokemukset ja medianäkyvyys – erityisesti Vuoden Auto Suomessa 2019 -titteli – ovat vaikuttaneet hyvään myyntitulokseen ja tuoneet Fordille uusia asiakkaita, Asp sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt