Kymmenen automerkin maahantuoja paljasti, kuinka monta autoa myydään yhdessä päivässä verkossa – selvä muutos muutamassa vuodessa

Julkaistu:

AUTO NETISTÄ
Citroënia, Daciaa, DS:ää, Hyundaita, Isuzua, Lotusta, Peugeotia, Renaultia, Suzukia ja SsangYongia maahantuovan Bassadone Automotive Nordic Oy:n vuosimyynti on noin 25 000 autoa.
Yhtiöryhmään kuuluu myös kaikkien Bassadonen maahan tuomien merkkien jälleenmyyntipiste Autoverkkokauppa.fi, joka on Suomen ensimmäinen täysin digitalisoitu uusien ja käytettyjen autojen verkkokauppa.

Mutta kuinka moni yhtiöryppään vuosittain myymistä kymmenistä tuhansista autoista löytää tiensä asiakkaalle puhtaasti verkkokaupan kautta? Eli kuinka monta autokauppaa toteutuu jo nyt täysin digitaalisesti? Bassadone Automotive Nordic Oy:n toimitusjohtaja Antti Ruhasen mukaan ei vielä monikaan, mutta kasvu-uralla ollaan silti jo tukevasti.

– Kun Autoverkkokauppa aloitti, niin digitaaliset autokaupat olivat yksittäistapauksia. Tällä hetkellä tilanne on se, että joka päivä myydään yksi auto puhtaasti verkossa ja parhaimpina useita.
Bassadonen Autoverkkokaupan niin sanottu uuden auton ostoikkuna on auki ympäri vuorokauden ja käyttäjäkokemus on merkistä riippumatta sama. Myös verkkokaupan asiakaspalvelu vastaa chatissa kysymyksiin kaikkina vuorokauden aikoina. Käytännössä kysymyksessä on niin sanottu täyden palvelun ratkaisu, jossa samasta paikasta saa kerralla myös pitävän vaihtoautotarjouksen sekä rahoituspäätöksen ja vakuutukset.

Ota kantaa

Voisitko kuvitella tekeväsi autokaupat kokonaan verkossa?

En missään nimessä 45% Ehkä? 27% Tottakai! 28%
Ääniä yhteensä 4963

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt