Peugeot paljastaa täyssähköisen pikkuauton ensi viikolla

Julkaistu:

Voimalinjat
PSA-yhtymän uusi Peugeot 208 tarjoaa kolme eri voimanlähdettä: bensiini- ja dieselmoottorin lisäksi suositun automallin saa täyssähköisenä.
Ensi viikon paljastettavan, uuden Peugeot 208:n kiinnostavin malli on oletettavasti täyssähköinen versio.

Peugeot e-208 tarjoaa täyssähköisenä vaihtoehtona voimaa 100 kilowattia (136 hv). Sähkömoottori kehittää vääntöä 260 newtonmetriä. Ajomoodeja on kolme: eko, normaali ja sport. Kiihtyvyys 0-100 km/h sujuu 8,1 sekunnissa.

e-208 on varustettu suurikapasiteettisella, 50 kWh:n akustolla, joka antaa 340 kilometrin toimintamatkan (WLTP-mittaustavalla).

Matkustamon ilmastointijärjestelmään liitetty vesikiertoinen lämmönsäätöjärjestelmä mahdollistaa akkujen nopean latauksen, optimaalisen toimintamatkan ja pidemmän käyttöiän korkeajänniteakulle, valmistaja kertoo.

Akustolla on kahdeksan vuoden tai 160 000 kilometrin takuu.

Tarjolla on kolme eri lataustapaa: 1) Perinteisen kotipistokkeen käyttö, jolloin täysi latausaste 16 tunnin latausajalla. 2) Wall Box -latauslaitteella täysi lataus 5 tunnissa ja 15 minuutissa kolmivaihevirralla (11 kW) ja kahdeksassa tunnissa yksivaihevirralla (7,4 kW). 3) Lataus julkisesta latauspisteestä: 100 kW -pikalatauslaitteesta saavutetaan 80 prosentin latausaste puolessa tunnissa.


Latausta voidaan ohjata etänä käyttämällä MyPeugeot-älypuhelinsovellusta. Se mahdollistaa latauksen käynnistämisen ja keskeyttämisen sekä latauksen tilan tarkistamisen.

Uusi 208 tulee markkinoille ensi syksynä. Uutuus ensiesitellään Geneven autonäyttelyssä ensi viikolla. Suomeen uuden 208:n odotetaan rantautuvan loppusyksystä täyssähköversion seuratessa heti sen jälkeen.

Uuden 208:n polttomoottorivaihtoehdot

Bensiinimoottorit ovat kolmisylinterisiä ja 1,2-litraisia:

• PureTech 75 S&S BVM5-manuaalivaihteisto

• PureTech 100 S&S BVM6-manuaalivaihteisto tai EAT8-automaattivaihteisto

• PureTech 130 S&S EAT8-automaattivaihteisto

Dieselmoottori on nelisylinterinen, 1,5-litrainen:

• BlueHDi 100 S&S BVM6-manuaalivaihteisto

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt