Autot

VW Hyötyautot tiedottaa: Tällaisia malleja Fordin ja Volkswagenin yhteistyö alkaa nyt synnyttää

Julkaistu:

Yhteistyö
Volkswagen AG ja Ford Motor Company ilmoittivat Detroitin autonäyttelyssä tammikuussa muodostavansa allianssin, jonka tarkoituksena on parantaa yhtiöiden kilpailukykyä ja asiakaspalvelua nopeasti muuttuvassa kilpailuympäristössä.
Volkswagen-konsernin pääjohtaja Herbert Diess ja Fordin pääjohtaja Jim Hackett vahvistivat tuolloin, että yhtiöiden tarkoituksena on muun muassa kehittää yhteisiä pakettiautoja ja keskikokoluokan pick-up-malleja, millä voidaan saavuttaa sekä merkittävää mittakaavaetua, että tehokkuuden parantumista. Samalla yhtiöiden ajoneuvoinvestointien kustannuksia voidaan jakaa.

Tämän lisäksi Volkswagen ja Ford allekirjoittivat aiesopimuksen mahdollisesta yhteistyöstä liittyen sähköautoihin, autonomisiin ajoneuvoihin ja liikkumispalveluihin. Yritykset myös kertoivat, että ne ovat ”avoimia harkitsemaan muiden ajoneuvojen kehitysprojekteja tulevaisuudessa”.
Nyt Volkswagenin Suomen maahantuoja K-Auton alla toimiva Volkswagen Hyötyautot on lähettänyt medialle päämiehensä toimenpiteistä kertovan tiedotteen, jossa asiaa avataan aavistuksen aiempaa tarkemmin.

VW Hyötyautojen mukaan ensimmäisenä maailmanlaajuisille markkinoille tuodaan vuonna 2022 keskikokoluokan pick-up-mallit, joita seuraavat Euroopan markkinoille suunnatut pakettiautomallit.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy
Aivan heti suurimpia tuloksia ei kuitenkaan odoteta, sillä tiedotteen mukaan ”pakettiautojen ja pick-up-autojen sopimukset tähtäävät molempien yhtiöiden malliston ja tehokkuuden lisäämiseen vuodesta 2023 alkaen”.

Fordin tämänhetkisen Suomen malliston hyötyajoneuvot ovat Transit/Tourneo Courier, Transit/Tourneo Connect, Transit/Tourneo Custom, Transit sekä Ranger. Volkswagenilla vastaavat mallit tottelevat puolestaan kauppanimiä Caddy, Transporter, Caravelle, Multivan, Crafter ynnä Amarok.

Ota kantaa

Kumpi autobrändi miellyttää sinua enemmän?

Ford 44% Volkswagen 56%
Ääniä yhteensä 5484

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt