Autot

Huono julkisuus herätti taksiyrityksen – 1. maaliskuuta uusi muutos voimaan, kuskeille lisää koulutusta

Julkaistu:

Palvelutaso
Julkisuuteen tulleet tapaukset huonosta taksipalvelusta saivat Lähitaksin nostamaan palvelutason vaatimuksia. Samalla yritys lisää kouluttajakuljetusta.
Taustalla on viime kesänä voimaan tullut liikennelain uudistus, jonka myötä maaliskuussa 2019 poistuu muun muassa perinteinen paikallistuntemusvaatimus. Lähitaksi Oy arvioi tulevan muutoksen vaarantavan asiakaspalvelun tasoa ja vastaa haasteeseen lisäämällä entisestään omien kuljettajiensa koulutusta.

Lähitaksi mainitsee perjantaina julkisuuteen toimittamassaan tiedotteessa tapaukset, joissa näkövammainen asiakas on joutunut tilanteeseen, joka vaarantaa hänen turvallisuutensa tai tilatusta kyydistä on jouduttu luopumaan kommunikaatiovaikeuksien vuoksi.

– Näkövammainen ei välttämättä pysty opastamaan kuljettajaa esimerkiksi ympäristöä seuraamalla, viittomalla tai reittiohjeita ehdottamalla. On tärkeää, että haavoittuvaisessa asemassa oleva asiakas pystyy kuljettajan kanssa keskustelemaan, ja että kuljettaja ymmärtää, minne asiakas on menossa ja minkälaista apua hän matkansa aikana tarvitsee, Lähitaksin toimitusjohtaja Juha Pentikäinen sanoo.

Lähitaksin tietoon on myös tullut tapauksia, joissa pyörätuolilla liikkunut taksiasiakas kertoo kohdanneensa kuljettajia, jotka eivät ole osanneet kiinnittää tuolia turvallisesti taksiin ajon ajaksi.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt