Maailman myydyimmän pistokkeella ladattavan katumaasturin ensi-ilta Suomessa tänä viikonloppuna

Julkaistu:

Ensiesittely
Mitsubishi esittelee täysin uuden Outlander PHEV:n.
Uudistettu hybridilatausjärjestelmä (PHEV) korostaa valmistajan mukaan Outlanderin sähköautomaisia ominaisuuksia. PHEV-järjestelmässä on tehty uudistuksia 90 prosenttiin pääkomponenteista: ajoakkuun, bensiinimoottoriin sekä taka-akselin sähkömoottorin ja generaattorin tuottamaan tehoon.

Muutosten myötä sähkömoottorien tarjoama tasainen ja voimakas kiihdytys on valmistajan mukaan parantunut. Lisäksi Outlander PHEV:n ajonhallintajärjestelmään on lisätty uudet Snow- ja Sport-tilat.

Akun kapasiteettia on kasvatettu 12 kWh:sta 13,8 kWh:iin väistyvään malliin nähden. Taka-akselin moottorin tehoa on kasvatettu noin 12 prosenttia ja generaattorin noin 10 prosenttia. Nämä parannukset kasvattavat Outlander PHEV:n toimintamatkaa sähköajossa ja lisäävät myös voiman tuottoa ajettaessa.

Bensiinimoottorin koko on kasvanut 2,0 litrasta 2,4 litraan. Kyseessä on Atkinson-työsykliä hyödyntävä uusi moottori, jossa nokkaprofiilin muutoksella ja venttiiliajoituksen ohjauksella on saatu aikaan tehokas voimantuotto aiempaa alemmilla kierrosnopeuksilla.

Korin jäykkyys on uudistuksessa kasvanut.
Autossa on uudet led-ajovalot, uusi jäähdyttimen säleikkö, uudet led-sumuvalojen kehykset, keulan alleajosuoja, takaluukku ja kevytmetallivanteet. Lisäksi aerodynaamisuutta parantava takaspoileri tuo muotoiluun urheilullista ulkonäköä

Sisältä löytyy nyt mittariston näyttö, joka kertoo kuljettajalle aiempaa selkeämmin polttomoottorin ja sähkömoottorien voimantuoton erikseen. Etuistuinten tukevuutta on lisätty muuttamalla istuimen sivun muotoa sekä käyttämällä istuimessa eri pehmeysasteen pehmusteita. Takamatkustajien mukavuutta on parannettu lattiakonsoliin asennetulla ilmaventtiilillä. Kaikkia sivuikkunoita voi ohjata yhdellä kosketuksella kuljettajan istuimelta.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt