Autot

Mercedeksen A-sarja kasvaa tehokkailla AMG-malleilla

Julkaistu:

UUTUUDET
Mercedes-AMG esittelee pian matalan kynnyksen mallin, jolla pääsee mukaan suorituskykyiseen autoiluun.
Uusi Mercedes-AMG A 35 4Matic on kehitetty alusta lähtien yhdessä uuden A-sarjan kanssa sekä yhtä aikaa myöhemmin esiteltävän A 45 4Maticin kanssa.

AMG-perheen tulokkaan kaksilitrainen uusi turbomoottori perustuu A-sarjan nelisylinteriseen M 260 -moottoriin. Suorituskyvystä kertovat välitön kaasuvaste, 400 newtonmetrin vääntömomentti jo 3 000 minuuttikierroksesta alkaen ja luonnollisesti kuvaan sopiva äänimaailma.

Tehoa moottori kehittää 225 kilowattia (306 hv).

Mercedes-AMG A 35 4Maticin voimansiirrossa hyödynnetään AMG Speedshift DCT 7G -kaksoiskytkinvaihteistoa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Race-Start-toiminto on vakiovaruste, ja kaikissa ajomoodeissa automaatti voidaan ohittaa ja vaihteita valita ohjauspyörän siivekkeillä.


Elektronisesti ohjautuva AMG Performance 4Matic -neliveto säätää vääntömomentin jaon akseleiden välillä reaaliajassa perustuen vallitsevaan kitkaan ja kuljettajan ajotapaan. Tasaisesti hyväpintaisella tiellä suoraan ajettaessa käytössä on etuvetopainotus. Olosuhteiden muuttuessa haastavimmiksi vetosuhde vaihtuu tarvittaessa aina 50:50-jakoon saakka etu- ja taka-akselin välillä. Voimanjaosta akselien välillä vastaa taka-akselin yhteyteen sijoitettu, sähköisesti ohjattu monilevykytkin.

AMG Ride Control -jousitus on suoraa sukua uuden Mercedes-Benz A-sarjan jousitukselle. Edessä käytetään McPherson- joustintukia yhdistettyinä kevyisiin alumiinisiin tukivarsiin.

Takajousitus on rakenteeltaan nelitukivartinen Multi-Link. Taka-akselia on kiinnitetty alumiiniseen apurunkoon, joka on asetettu korirakenteesta irti vahvojen kumityynyjen avulla – näin värinät ja äänet välittyvät mahdollisimman vähäisessä määrin alustasta koriin.

Ensiesittely tapahtuu Pariisin autonäyttelyssä 2. lokakuuta. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen ensi keväänä. Hinnat julkaistaan lähiviikkoina.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt