Autot

Automerkkien maine tutkittiin – suomalaisilla selvä käsitys ykkösestä

Julkaistu:

MAINE
Tuoreessa automerkkien mainetutkimuksessa kävi ilmi, että Mercedes-Benz on on Suomen ykkönen ennätystuloksella.
Kantar TNS on selvittänyt suomalaisten suhdetta eri automerkkeihin vuodesta 2013 lähtien. Tänä vuonna Mercedes-Benzin indeksiluku maan maineikkaimpana automerkkinä on 90 eli kaikkien aikojen korkein.

Silti seuraaviksi tulleet eivät jääneet kovin kauas: Porsche (87), Toyota (85), Lexus (81) ja BMW (79).

Saksalaiset premium-merkit ja Volvo ovat perinteisesti valloittaneet tutkimuksen kärkisijat. Pari vuotta sitten Toyota murtautui kärkijoukkoon, ja nyt Škoda on rynnistämässä mukaan toden teolla, Kantar arvioi.

Škodan ohella Seatin ja Volkswagenin maine on merkittävästi parantunut vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Volkswagenin osalta näyttäisikin, että edellisten vuosien kohut on nyt lopullisesti kuopattu.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Tutkimus määrittää automerkin aseman suomalaisten ajatuksissa. Hyvämaineisia autoja myydään helpommin ja muita enemmän, vaikka se ei yksin ratkaisekaan ostopäätöstä.

Ota kantaa

Škoda on noussut kohisten mainetutkimustuloksissa. Kiusaako sinua vielä merkin vanha itäblokkilainen maine?

Kyllä 48% Ei 52%
Ääniä yhteensä 16636

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt