Testissä mukana olleiden täyssähköautojen (ks. lista alinna) ajoakut ajettiin niin sanotussa normaaliajossa eli moottori- ja maantietä sekä kaupunkiajoa sisältäneellä sekareitillä täydestä täysin tyhjiksi kaksi kertaa peräkkäin.
Pisimmän todellisen toimintamatkan suhteessa hintaan tarjosi Suomessa 33390 euron hintainen Renault Zoe 40, jonka täyteen ladatuilla akuilla pääsi keskimäärin 284 kilometrin matkan ennen lopullista tyhjentymistä.
IS koeajoi: Renault Zoe – tosihalpoja kilometrejä?
Mutta vaikka Zoen toimintamatka on kyseisen hintaluokan sähköautoksi sieltä pidemmästä päästä, jäi se silti parisenkymmentä kilometriä eli viitisen prosenttia Renaultin ilmoittamasta 300 kilometrin toimintamatkasta.
Testiautoista kalleinta kyytiä - kun vertaillaan auton Suomi-hintaa suhteessa toimintamatkaan - tarjosivat Teslan mallit Model S ja X sekä Jaguarin uusi I-Pace.
Renault Zoe on uudeksi täyssähköautoksi edullinen. Vastaavasti varusteltu bensamoottorinen Clio on kuitenkin yhä reilusti halvempi.
Näiden täyssähköautojen toimintamatkat testattiin
BMW i3, Hyundai Ioniq EV, Jaguar I-Pace, Kia Soul EV, Nissan Leaf, Opel e-Ampera, Renault Zoe, Tesla Model S, Tesla Model X ja Volkswagen e-Golf.