Autot

Tältä näyttää, kuinka tulevaisuuden Volvo havainnoi ympäristöään

Julkaistu:

Teknologia
Volvo on hankkinut uuden sijoitusrahastonsa kautta osuuden Luminar-yhtiöstä, joka on johtava autonomisten autojen kehittyneeseen anturitekniikkaan keskittyvä startup-yritys.
Luminar toimii Yhdysvalloissa Kalifornian Palo Altossa ja Floridan Orlandossa. Luminar kehittää ja testaa tunnistintekniikkaansa Volvon autoissa. Sen Lidar-tekniikka käyttää pulssilasersignaaleja kohteiden havaitsemiseen, mikä on keskeinen elementti turvallisten autonomisten autojen kehittämisessä.

– Lidar on tärkeä tekniikka, jonka avulla autonomiset autot voivat liikkua turvallisesti monimutkaisissa liikenneympäristöissä ja suuremmilla nopeuksilla. Yhteistyö Luminarin kanssa antaa meille mahdollisuuden oppia lisää näistä lupaavista tekniikoista ja vie Volvon askeleen lähemmäksi tulevaisuuden autonomisia autoja, sanoo Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Henrik Green yhtiön tiedotteessa.

Volvo Cars Tech Fund perustettiin aikaisemmin tänä vuonna. Sen tarkoituksena on sijoittaa suuren potentiaalin startupeihin eri puolilla maailmaa. Rahasto keskittyy investoimaan strategisiin teknologiatrendeihin, jotka muuttavat autoteollisuutta. Tällaisia ovat esimerkiksi tekoäly, sähköistäminen, autonominen ajaminen ja digitaaliset liikkuvuuspalvelut.


– Luminar edustaa juuri sellaista yritystä ja teknologiaa, johon haluamme sijoittaa. Saamme strategisesti käyttöömme uutta tekniikkaa, ominaisuuksia ja lahjakkaita ammattilaisia. Tukemalla nuoria yrityksiä, jotka ovat teknologisen kehityksen eturintamassa, voimme esitellä markkinoille huipputekniikkaa, joka vahvistaa johtavaa rooliamme autoteollisuudessa, sanoo Tech Fundin pääjohtaja Zaki Fasihuddin.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

– Volvo on autonomisten autojen kehityksen eturintamassa, ja sen turvallisuuskeskeinen lähestymistapa autonomiseen ajamiseen on suorassa yhteydessä tunnistustekniikkaamme. Lidar on ensimmäinen ratkaisu, joka tuottaa tarvittavaa suorituskykyä turvalliseen ja luotettavaan pitkän kantaman havainnointiin, jota vaaditaan autonomisen ajamisen toteuttamiseksi maantienopeuksissa, kertoo Luminarin perustaja ja pääjohtaja Austin Russell.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt