Autot

Opel Insignia GSi – tehostettua tyyliä reilulla rahatukulla

Julkaistu:

Koeajo
GSi – kolme kirjainta perhe­auton perässä viestii suorituskyvystä.
Opel käytti viime vuosituhannen lopussa edellisen kerran GSi-merkintää (Grand Sport Injection) sen suorituskykyisimmissä malleissa.

Signeeraus palasi pitkällä akselivälillä varustetun Insignian peräpeltiin, ja kohta sen voi nähdä omin silmin Suomenkin teillä.

Insignia GSi:stä on kaksi korimallia, Grand Sport ja Sports Tourer. Moottorivaihtoehtoja on myös kaksi, Insigniassa jo aiemmin nähdyt kaksilitrainen bensiiniturbo ja samoin kaksilitrainen, kahdella turbolla tehostettu diesel. Autot ovat nelivetoisia ja varustettu kahdeksanpykäläisellä automaattivaihteistolla.


Ulkonäkö on kieltämättä tyylikäs, mutta koeajossa ollut dieselversio on oletuksiin ja äänimaailmansa nähden enemmän tavallinen Opelin perheauto kuin aiemmin keväällä ensitestissä ollut GSi-bensaversio.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Dieselpadassakin riittää puhtia, mutta GSi-signeerauksen saaneelta odottaisi enemmän. Varsinkin viimeinen puristus jää vaisuksi. Bensaversiossa murinaakin on enemmän, jos sitä arvostaa.





Somistusta ja tehoa arvostavat joutuvat punnitsemaan myös sitä, että Insignia-perheessä GSi-mallien hinnat nousevat omalle kymmentuhatluvulleen.

Opel Insignia Grand Sport GSi 2.0 CDTI BiTurbo 4x4

  • Moottori R4, tuplaturbo, 1 956 cm³, 154 kW (210 hv)/4 000 r/min, 480 Nm/1 500 r/min
  • Suorituskyky 0–100 km/h 7,8 s, huippunopeus 233 km/h
  • Kulutus 7,3 l/100 km Diesel
  • CO2-päästöt 192 g/km
  • Voimansiirto A8, neliveto
  • Mitat p 4 910, l 1 863, k 1 445 mm, akseliväli 2 829 mm, omamassa 1 772 kg, tavaratila 490–1 450 l, tankki 62 l
  • Hinta 56 569 euroa

Kiitämme

Hyvää ajettavuutta

Erinomaisia istuimia

Moitimme

Renkaista kantautuvaa ajomelua

Vaisuhkoa moottorin murinaa

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt