Autot

Volvon ensimmäiseen Amerikassa valmistettavaan malliin tulee ekstraherkkua

Julkaistu:

UUTTA
Volvo lanseeraa uuden Polestar Engineered -varustetason uuden 60-sarjan T8 Twin Engine -lataushybrideihin.
Volvon ilmoitus tuli juuri ennen kuin sen uusi S60 sedan esitellään merkin ensimmäisessä yhdysvaltalaisessa tuotantolaitoksessa Charlestonissa, Etelä-Carolinassa.

Tehdas on uuden S60-mallin ainoa tuotantokeskus, ja uusi S60 ensimmäinen USA:ssa valmistettava Volvo -malli.

Polestar Engineered -varustetason on kehittänyt Volvon urheilullisten sähkökäyttöisten autojen erikoismerkki Polestar. Kyseessä on Polestarin asiantuntemusta hyödyntävä paketti, joka optimoi auton pyörät, jarrut, jousituksen sekä moottorin ohjausyksikön. Kokonaisuus kuvastaa Volvon ja Polestarin sitoutumista sähköistämiseen, Volvo tiedotti keskiviikkona.

– Sähköautot ovat tulevaisuutta. Tänään alkaa Volvon sähköistettyjen mallien uusi aikakausi, jota siivittää Polestarin korkealaatuinen tekniikka. Tämä strategia pohjautuu yhteiseen uskoomme autoteollisuuden sähköisestä tulevaisuudesta, Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson sanoo.


Polestar Engineered esitellään tulevassa uudessa S60 sedanissa. Varustetaso on saatavilla vain T8 Twin Engine -huippumalleihin, ja se sijoittuu mallistossa Volvon R-Design -versioiden yläpuolelle.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Polestar Engineered -varustetaso on ensi vuodesta alkaen tarjolla myös uuteen V60 Sportswagoniin ja XC60 katumaasturiin. Autoja on saatavilla rajoitettu määrä.

Varustetasoon kuuluvissa uusissa kevytmetallivanteissa on avoin rakenne, joka paljastaa kullansävyiset jarrusatulat. Kulta on Polestar Engineered -osien tunnussävy. Myös Polestarin tunnukset, mustat kromatut pakoputkenpäät ja kultaiset turvavyöt erottavat Polestar Engineered -autot muista Volvoista.

Brembon jarrusatulat on valettu yhdestä kappaleesta, ja niiden jäykkyys on optimoitu, Volvo kertoo. Jarrupalojen lämmönkesto on suurempi, ja jarrulevyjen uritettu rakenne tehostaa jäähdytystä.


Polestar Engineered -versioiden monivarsituenta etu- ja takajousituksessa sisältää Öhlinsin iskunvaimentimet ja kaksoisvirtausventtiilin, joka varmistaa jousien ja vaimentimien jäykkyyden mukavuudesta tinkimättä. Tukitanko ja säädettävä iskunvaimennin ovat tuttuja Polestar 1 -lataushybridimallista.

Moottorin ohjausyksikön hienosäätö nostaa S60 T8 Twin Engine -mallin tehon 415 hevosvoimaan ja vääntömomentin 670 newtonmetriin. T8 Twin Engine -vakioversio kehittää tehoa 400 hevosvoimaa ja vääntöä 640 newtonmetriä. Ohjelmistopäivitykset parantavat taloudellisuutta ja päästötöntä suorituskykyä ja säätävät automaattivaihteiston toimintaa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt