Autot

Hyundai päivitti suosikkimallinsa – suurin muutos vaihteistossa

Julkaistu:

Malliuudistus
Hyundain myydyin malli i20 uudistuu. Muutoksista merkittävimmät löytyvät voimansiirrosta.
Uudistuksia on tehty kumpaankin i20-perheen jäseneen eli viisioviseen hatchbackiin ja sen reippaaseen sisarmalliin Active Crossiin.

Molempien peräpäät ovat terhakoituneet selvästi. Takapuskuri ja -valot on muotoiltu uudelleen, ja takaluukkuakin on uusittu. Viisiovinen versio on saanut uutta ilmettä myös etupäähän. Säleikkö on nyt muista Hyundai-malleista tuttu Cascading Grille.

Ulkoväritys on valittavissa kymmenen vaihtoehdon väliltä. Laajennettu on myös sisäväritysten valikoimaa.

Teknisesti merkittävin muutos on se, että nyt i20-mallit voidaan valita seitsenportaisella kaksoiskytkinvaihteistolla.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Kaksoiskytkinvaihteisto on automaattivaihteisto, jossa on nimensä mukaisesti kaksi kytkintä. Kun toinen kytkin on varattu parittomille ja toinen parillisille vaihteille, seuraava vaihde on pantu aina valmiiksi pesään. Siitä seuraa, että rytminvaihdos tapahtuu lähestulkoon huomaamattomasti.

Kumpaankin versioon, viisioviseen i20:een ja Active Crossiin, on tarjolla 1-litrainen bensiinimoottori. Siitä on kaksi tehoversiota, joista molemmat voidaan varustaa joko mainitulla kaksoiskytkinautomaatilla tai manuaalivaihteistolla.

Viisioviseen on saatavilla myös 1,2-litrainen bensiinimoottori kahdella eri teholla. 1,2-litrainen moottori saa kylkeensä aina manuaalivaihteiston.

Ilta-Sanomat kertoo Hyundain uudistuneesta i20-mallistosta lisää painetussa numerossa perjantaina.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt