Autot

Hyundai Santa Fen neljäs painos – neliveto uusiksi

Julkaistu:

Uutuusmalli
Hyundai Santa Fe, osa neljä: vakaampi ja hiljaisempi.
Hyundain kookas herraskaismaastoilija Santa Fe uudistuu. Tärkeä osa uuden, neljännen sukupolven Santa Fen kehitysstrategiaa on ollut parantaa auton reagointiherkkyyttä ja vakautta sekä lisätä mukavuutta ja vähentää sisämelua.

Neljännen sukupolven Hyundai Santa Fe on 4,77 metriä pitkä ja 1,89 leveä, ja sen akseliväli on 2,765 metriä. Toisen rivin jalkatilaa on kasvatettu ja kulkua kolmannelle istuinriville helpotettu. Auton tavaratilaa on kasvatettu 625 litraan.

Tarjolla dieselit ja bensiini

Uuden sukupolven Santa Fehen on tarjolla kaksi dieselmoottoria ja yksi bensiinimoottorivaihtoehto, jotka täyttävät uudet polttoainetaloudellisemmat Euro 6C -standardit. 2-litraisesta dieselmoottorista on valittavana kaksi 397 newtonmetriä vääntävää versiota, 150-hevosvoimainen eli 110-kilowattinen tai 182-hevosvoimainen (134 kilowattia). Vaihteistoksi on valittavissa kuusivaihteinen manuaali tai uudelleenkehitetty kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto.

Voimakkaimmassa 2,2-litraisessa CRDi-dieselmoottorissa tehoa on 197 hevosvoimaa (144 kilowattia) vääntömomentin ollessa 436 newtonmetriä. Polttoainetehokkuutta on parannettu uuden kahdeksanvaihteisen automaattivaihteiston avulla.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Dieselmoottorivaihtoehdot ovat valittavissa joko etuvetoisina tai nelivetoisina.

Uudistunut neliveto

Bensiinimoottori on 2,4-litrainen. Tämä Theta II -moottori tarjoaa tehoa 185 hevosvoimaa (136 kilowattia). Moottorin vääntömomentti on 241 newtonia, ja se on aina yhdistetty kuusivaihteiseen automaattivaihteistoon ja nelivetoon.

Hyundain seuraavan sukupolven nelivetotekniikka jakaa Santa Fe:ssa voiman ja jarrutustehon etu- ja takapyörille ajotilanteen mukaan, tukien kuljettajaa vaikeissa ajo-olosuhteissa. Auton aiempaa suurempi vääntömomentti säätyy pyörien pidon ja ajoneuvon nopeuden perusteella, siirtäen siitä sport-tilassa jopa 50 prosenttia takapyörille.

Eko-ajotilassa Santa Fe siirtää voiman pelkästään etupyörille.

Uutta Santa Fe:ta odotetaan saapuvaksi Suomeen toisella vuosipuoliskolla.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt