Autot

Volkswagen muuttaa klassisen logonsa – taustalla sähköautobuumi

Julkaistu:

Markkinointi
Ikonisen kansanauton valmistaja viilaa graafisen liikemerkkinsä uuteen uskoon.
Volkswagen uusii klassisen logonsa ensi vuonna. Asiasta kertoi VW:n markkinointijohtaja Jochen Sengpiehl yhtiön lehdistötilaisuudessa Berliinissä maanantaina.

Vuosi 2019 on valittu Sengpiehlin mukaan muutoksen ajankohdaksi siksi, että tuolloin yhtiö on luvannut kärrätä julkisuuteen näyttävän joukon uusia sähköautomalleja. Siitä voi päätellä, että toistaiseksi piilossa pidettävä logo viittaa tavalla tai toisella sähköön.


Vuonna 1937 perustettu Volkswagen on uusinut graafista liikemerkkiään kahdeksan kertaa sitten toisen maailmansodan. Edellisen kerran se viilasi sitä uuteen, entistä kolmiulotteisempaan suuntaan vuonna 2012.