Autot

Uuteen Audi A6 -farkkuun nelipyöräohjaus ja vakiona kevythybridijärjestelmä

Julkaistu:

UUSITTU
Audi on laskenut julkisuuteen kuvia uudesta A6-mallistaan. Autonvalmistaja luettelee pitkän litanian yksityiskohtia, jotka ovat paremmin kuin ennen.
Seuraavassa osa muutoksista poistuvaan malliversioon nähden:

Uusi Audi A6 Avant on 4,94 metriä pitkä, 1,89 metriä leveä ja 1,47 metriä korkea. Sisätilat ovat suuremmat kuin edeltävässä mallissa ja lisätilaa on etu- ja takaistuimilla sekä takaistuinten jalkatilassa. Urheilullisesta olemuksesta huolimatta uusi A6 Avant on säilyttänyt tavaratilakapasiteettinsa ennallaan. Tavaratilan leveys on 1 050 mm ja tilavuus 565 litraa. Takaselkänojat taittamalla tavaratilan tilavuus kasvaa 1 680 litraan.

Uuden A6 Avantin jousitus tarjoaa edeltäjäänsä laajemman valinnanvaran dynamiikan ja mukavuuden välillä. Progressiivinen ohjaus on vakiovaruste. Urheilullisen ohjauksen vaste muuttuu yhä suoremmaksi ohjauskulman kasvaessa.

Lisävarusteena saa dynaamisen nelipyöräohjauksen. Aina nopeuteen 60 km/h saakka takapyörät kääntyvät viisi astetta vastakkaiseen suuntaan. Tämä pienentää kääntösädettä jopa metrillä (11,1 metriin). Audin mukaan ominaisuus tekee autosta kokoaan ”pienemmän” pysäköidessä ja kaupunkiliikenteessä.

Jousituksen voi valita neljästä vaihtoehdosta: dynaaminen vakioalusta, urheilualusta, sähköisesti säädettävät iskunvaimentimet ja mukautuva ilmajousitus myös säädettävällä iskunvaimennuksella.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

A6 Avant tarjoaa laajan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka on jaettu teknologiapaketteihin ”City” ja ”Tour”. Esimerkiksi Emergency Assist -hätäavustin lisää turvallisuutta: jos kuljettaja ei ole aktiivinen, järjestelmä varoittaa tätä akustisesti tai haptisesti. Mikäli kuljettaja ei edelleenkään reagoi, järjestelmä ottaa tilanteen haltuun, aktivoi hätävilkut ja pysäyttää automaattisesti A6:n omalle kaistalleen.


Kaikissa moottoreissa on vakiona kevythybridijärjestelmä. Hihnalla toimiva laturi-starttimoottori, MHEV-järjestelmän sydän, lataa jarrutuksen aikana erillistä 48 V -litiumioniakkua jopa 12 kW:n teholla. Kevythybridijärjestelmän avulla auto rullaa moottori sammutettuna 55–160 km/h nopeuksissa. Todellisessa ajotilanteessa MHEV-teknologia vähentää polttoaineenkulutusta enimmillään 0,7 l/100 km. Start-stop-toiminto aktivoituu nopeudessa 22 km/h.

Uudessa Avantissa on 12 ulkovärivaihtoehtoa.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt