Autot

Vivaro Tourer tarjoaa johtokuntatason kyytiä

Julkaistu:

Koeajo
Opel Vivaro Tourer on parannettu painos Vivaro- perheen toisesta pikku­bussista Combista.
Merkittävimmät Vivaro Tourerin ja Vivaro Combin erot löytyvät matkustamosta ja varsinkin sen istuimista.

Combissa turvavyöt on asennettu sivuseinien B- ja C-pilareihin. Siitä seuraa, että penkkejä ei voida käännellä. Näin ollen Combin matkustajat joutuvat istumaan aina nokka menosuuntaan.

Tourerissa vyöt on integroitu istuimiin. Jos kakkosrivin penkit korvataan erillisillä lisävarustejakkaroilla, rintamasuunta voidaan kääntää taaksepäin. Kun vielä matkustamon istuimia voidaan siirtää auton pituussuunnassa, matkustamon ja sen takana olevan tavaratilan kokoa pystytään säätelemään kulloisenkin tilantarpeen mukaan.

Tourerissa matkustajia hemmotellaan lisävarustepöydällä, joka voidaan levittää työ- tai ruokailutasoksi ja koota käytön jälkeen mukitelinetyyppiseksi paketiksi.


Matkustamon lämmityskin on kehittyneempi. Kun Combissa ohjaamon takana avautuu vain yksi lämmityslaitteen kanava, Tourerissa on jokaiselle istuimelle omat suulakkeensa.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Muita Tourerin matkustamon vakiovarusteita ovat usb- ja virtaliitännät ja kattoon sijoitetut ledvalot. Ohjaamon vakiovarusteita ovat nahkaratti, automaatti-ilmastointi ja kojelaudan 7-tuumainen, navigaattorilla ja peruutuskameralla höystetty näyttö.

Ulkopuolella silmä iskee kiinni ensin 17-tuumaisiin vanteisiin ja sitten kromattuun etumaskiin. Nättejä ovat myös korinvärisiksi maalatut takalamppujen kehykset.

Koeajettuun autoon oli ympätty useiden tuhansien arvoinen lisävarustepaketti, joka sisälsi kakkosrivin erillisistuimien lisäksi muun muassa nahkaverhoilun, metallivärin ja tavallista mukavamman tuolin kartanlukijalle.


Opelin Vivaro-mallit perustuvat samaan alustaan ja perusrakenteeseen kuin Renault’n Traficit, Nissanin NV300-mallit ja Fiat Talentot.

Kaikki nelikantayhteistyön osapuolet käyttävät samoja moottoreita ja samanlaisia voimalinjoja. Siksi kaikkien mallit ovat etuvetoisia ja manuaalivaihteisia. Kääntäen se tarkoittaa, että yhdelläkään ei ole tarjota sen enempää nelivetoa kuin automaattivaihteistoakaan. Se on puute, jolla ne antavat pitkän etumatkan kilpailijoilleen.

Opel Vivaro Tourer 1,6 CDTI BiTurbo Euro 6 M6

  • Moottori R4, diesel BiTurbo, 1 598cm3, 107 kW (145 hv) 3 500rpm, 340 Nm 1 750rpm
  • Suorituskyky 0–100 km/h ei julkistettu, huippunopeus 177 km/h
  • Kulutus 5,9 l/100 km
  • Voimansiirto M6
  • Mitat p 4 999, l 2 283, k 1 971 mm, akseliväli 3 098 mm, omamassa 2 310 kg, tavaratila 1,8–6,0 m3, tankki 80
  • Hinta 50 298 euroa

Kiitämme
  • Ergonomista ohjaamoa ja mukavaa matkustamoa.
  • Pirteää ja erittäin vääntävää moottoria.
Moitimme
  • Automaattivaihteiston puuttumista.
  • Nelivedon puuttumista.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt