Autot

Romutuspalkkiokokeilu kovassa vauhdissa – saksalaismerkillä 49 mallia mukana

Julkaistu:

Kaasuautoilu
Vuodenvaihteessa alkanut romutuspalkkiokokeilu on ensitietojen mukaan lähtenyt hyvin käyntiin.
Opelilla on mallistossaan useita 110 g/km -päästörajan alittavia malleja niin Adamista, Karlista, Corsasta kuin Astrastakin, osin myös automaattivaihteisina. Lisäksi Opelin mallistoon sisältyy yksittäisiä kokeilun kriteerit täyttäviä malleja, kuten Karl Rocksista ja Insigniasta tai X-tuoteperheestä eli Crossland X -, Grandland X - ja Mokka X -malleista.

– Kaikkiaan meillä on tarjolla yhteensä 49 erilaista Opel-versiota asiakkaille, jotka vaihtavat ikääntyneen autonsa ympäristötekona uuteen. Tämä kertoo myös Opel-malliston kattavuudesta sekä vähäpäästöisyydestä, tilanteen summaa Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä.

– Opel näkee vuoden 2018 alusta voimaan tulevan romutuspalkkion hyvänä kannustimena autokannan uusimiseen. Opelilla on hyviä kokemuksia vuoden 2015 romutuspalkkiosta ja uskomme, että 2018-ohjelma noudattaa samaa kaavaa eli siitä tulee menestys,

Lisäksi Opelilla ollaan lähtövalmiudessa biokaasumalliston suhteen, ja PSA-yhtymään nykyisin kuuluva merkki tarjoaakin myös Astraan ja 7-paikkaiseen perhe-/tila-autoon Zafiraan romutuspalkkion.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

2 500 euron etu kaasuautoon

Opelin kaasuautomallisto laajenee Astra CNG -mallilla. Sekä viisiovisena versiona että Sports Tourer -farmarimallina saatavan kaasu-Astran houkuttelevuutta lisää vuoden vaihteessa käynnistynyt romutuspalkkio, joka tarjoaa kaasuauton hankintaan tukea 2 500 euroa.

Vuoden Autoksi 2016 niin Euroopassa kuin Suomessakin valitun Opel Astran kaasumalli on vaihtoehto niille kuluttajille, jotka arvostavat kustannustehokasta ja ympäristöä huomioivaa autoilua. Astran kaasuversion varustetasovaihtoehdot ovat muustakin mallistosta tutut Enjoy ja Innovation.Opelin kaasuautovalikoimaan kuuluu Astran lisäksi Opel Zafira ja Opel Combo.

Astran kaasuversiossa on 110-hevosvoimainen, 1.4 Turbo Ecotec Stop/Start -moottori. Nelisylinterinen moottori on optimoitu maakaasulle, biokaasulle ja näiden sekoituksille. Kaasu-Astran yhdistetty kaasun kulutus (NEDC) on 4,1-4,3 kg/100 km ja CO2-päästöt 113-116 g/km.

Kooltaan kahden yhteensä 19 kg:n (117,5 l) komposiittisäiliön lisäksi autossa on 13,7 litran bensatankki, jonka ansiosta matka voi jatkua kaasun loppumisenkin jälkeen.