Autot

Audi joutui selkkaukseen – ylellisten autojen kilpailu kiristyy Kiinassa

Julkaistu:

AUTOKAUPPA
Tunnelma tiivistyy saksalaismerkkien välillä premium-autojen markkinoilla Kiinassa.
Uusimmat Kiinan automyyntiä kuvaavat tilastot kertovat, että Audi piti kuin pitikin pintansa viime vuonna ja säilytti ykköspaikkansa sikäläisillä premium-autojen markkinoilla.

Audin saldo oli lopulta 597 866 autoa. Kasvua siinä oli vain kosmeettiset 1,1 prosenttia.

BMW sitä vastoin kasvatti myyntiään Mini mukaan luettuna 15 prosenttia ja ampaisi 594 888 autolla Audin takapuskuriin kiinni. Vielä vauhdikkaammin paransi juoksuaan Mercedes-Benzin ja Smartin muodostama Daimler. Sen myynti kasvoi peräti 26 prosenttia ja päätyi 587 868 kappaleeseen.

Audin vaatimattomat kasvulukemat selittyvät selkkauksella, johon se ajautui kiinalaisten jälleenmyyjiensä kanssa viime keväänä.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Kun Audi ilmoitti, että se avaa toisen jakelukanavan olemassa olevan rinnalle, diilerin panivat päämiehensä boikottiin. Jupakka laantui vasta sen jälkeen, kun Audi perääntyi ja kertoi kuopanneensa koko hankkeen.

Kiina on maailman suurin automarkkina.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt