Autot

Audi A4 Avant G-Tron 2.0 TFSI S tronic – selvää säästöä kaasulla

Julkaistu:

Koeajo
Kaasu-Audin ostaja saa hiukan matalamman tavaratilan.
Uuden auton kaasukäyttöisyys tarjoaa mahdollisuuden sekä verraten edullisiin kilometreihin, että ensi vuoden puolella todennäköisesti myös romurahan muodossa tarjolle tulevaan useamman tuhannen euron hinta-aleen.

Mutta mistä kaikesta kaasuauton ostaja joutuu tinkimään halvan polttoaineen vastineeksi? No ainakaan Audi A4 g-tronin tapauksessa ei juuri mistään.

Kokonaisuus kun on ajoltaan mukava ja erittäin viimeistelty, eikä kaksilitraisen turbokoneen suorituskyvyssä ole Suomen oloissa moittimista. Äkkiseltään kaasukäyttöisyyttä ei tahdo huomata kuin mittaristosta.


Farmari-Audin 19 kilogrammaa liikennekaasua vetävät komposiittisäiliöt sijaitsevat tavaratilan ja takaistuimen alla, minkä voi huomata pari senttiä korkeammalla sijaitsevasta tavaratilan lattiasta sekä lattialevyn alta löytyvien lokeroiden vähäisyytenä.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Perus-Avantia 90 litraa pienempi tavaratila ei haittaa niin paljoa kuin voisi luulla, ellei sitten säännöllisesti lastattavan yksittäisen esineen kuten vaikkapa jo hankittujen lastenvaunujen korkeusmitta tule sattumalta juuri ikävästi vastaan.

Toiseksi puutteeksi kaasumallissa voi laskea vetovaihtoehtojen rajoittumisen vain etuvetoon, sillä kaasusäiliöt nappaavat juurikin vetävälle taka-akselille varatut sentit. Koukulle ja 1 700 kg:n vetokyvylle on sentään onneksi saatu jäämään tilaa.

Toimintamatkaa ei Audissa voi moittia, sillä g-tronilla pääsee täydellä kaasutankilla noin 400–500 kilometrin verran, minkä jälkeen meno jatkuu automaattisesti 25-litraisella bensiinisäiliöllä – karkeasti melkein saman verran päälle. Se tuo riippumattomuutta kaasuasemien sijainnista.

Audi A4 Avant G-Tron 2.0 TFSI S tronic

Moottori R4, 1 984 cm³ 125 kW (170 hv)/4 450 r/min, 270 Nm/1 650 r/min Suorituskyky 0-100 km/h 8,4 s, huippunopeus 221 km/h Kulutus 3,8 kg/100 km CNG CO2-päästöt 102/126 g/km Voimansiirto A7, etuveto Mitat p 4 725, l 1 842, k 1 442 mm, akseliväli 2 818 mm, omamassa 1 670 kg, tavaratila 415–1 415 l, CNG-tankki 19 kg, bensiinitankki 25 l Hinta 46 202 euroa

Kiitämme:

Viimeisteltyä kokonaisuutta

Pitkää toimintamatkaa

Moitimme:

Nelivetoversion puuttumista

Tavaratiloista tinkimistä

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt