RM Sothebyn perinteisessä huutokaupassa tehtiin viikonloppuna yksi erikoinen kauppa, joka jää historiaan. Sothebyn huutokaupassa syyskuussa myydyn Ferrarin hinta ei ollut poikkeuksellinen, vaan erikoista oli kaupan kohde. Kaupassa myytiin Ferrari Daytona 1,8 miljoonan euron eli noin 2,17 miljoonan dollarin hinnalla.
Monilla autoalan asiantuntijoilla on sellainen käsitys, että tällaista autoa ei olisi enää edes olemassa, sillä kyseessä oli legendaarinen koripaja Scagliettin alumiinikorinen 365 GTB/4 Daytona -katuversio. Daytona-lempinimi tuli autolle siitä, että sillä voitiin kilpailla Daytonan 24 tunnin ajoissa. Aiheesta kertoi CNN.
Auto oli pölyn peitossa, mutta hyvässä kunnossa.
Auto oli ollut pölyn peitossa autotallissa Japanissa 40 vuotta. Ferrari valmisti 1969–1973 yhteensä hieman yli 1 200 tällaista 365 GTB/4 Daytona -urheiluautoa, mutta niistä vain vain viisi oli koripajan alumiinikorisia kilpailuversioita.
Tarina ei vielä pääty tähän, vaan näistä viidestä alumiinikorisista autoista vain yksi valmistettiin katukäyttöön. Sen omisti alunperin Enzo Ferrari. Tämä yksi ja ainoa yksilö on siis nyt Japanista löytynyt kesäkuussa 1969 valmistunut auto. Sen korinumero on 12653.
Auton matkamittarin mukaan, sillä oli ajettu 22000 mailia.
Auto oli päätynyt Japaniin. Sen omisti Makoto Takai. Hän jätti auton talliin 1980-luvulla. Auto myytiin siinä kunnossa, missä se löytyi. Sillä oli ajettu 22 000 mailia eli noin 35 400 kilometriä.
Moni muistaa myös Tessa Rossan tarinan
IS kertoi huhtikuussa 2017, miten Ferrarin tiloissa valmistui entisöinti, joka liittyy merkittävästi suomalaiseen autourheiluhistoriaan. Ferrari esitteli Scuderia Askolinin käytössä ollutta 250 Testa Rossa -mallia, joka palautettiin nyt siihen kuntoon kuin auto oli Eläintarhan ajoissa Helsingissä vuonna 1958. Testa Rossa putosi vuonna 1960 mäkikisoissa rotkoon, jolloin auton kori vaurioitui pahoin.