Autot

Autonvalmistajan mainos suututti feministit – ”seksismiä”

Julkaistu:

MAINOS
Renault astui miinaan esitellessään uuden mainoskampanjansa.
Aina autoalan markkinoinnin aamunkoitosta autojen valmistajat ovat yrittäneet yhdistää tuotteensa muotiin ja tyyliin, jotta ne voisivat houkutella sekä naisia että miehiä asiakkaikseen.

Ranskalainen Renault’n uusi mainos ei mennyt sikäli putkeen, että naisasialiike otti sen hampaihinsa ja kutsui sitä seksistiseksi, Automotive News uutisoi.

Renault ilmoitti maanantaina, että se oli lanseerannut kynsilakkamalliston, jolla voi myös korjata vähäisiä pintanaarmuja autoista. Naiskuskeille tarjotaan värisävyjä, jotka ovat identtisiä Renaul Twingon värivaihtoehtojen kanssa.

Ranskalaisen feministirymittymän johtaja Marie-Noelle Bas sanoi, että mainos esittää naiset ulkonäköpaineisina ja ajotaidottomina.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Basin mukaan mainos on puhdasta seksismiä. Myös sosiaalisessa media on jaettu samanlainen käsitys mainoksesta.

Renault kiisti väitteet seksismistä:

– Päätavoitteena on helpottaa asiakkaidemme elämää, olivatpa kyseessä miehet tai naiset.

Katso Renault’n mainos tästä:


Ota kantaa

Seksismiä vai ei?

On 8% Ei 92%
Ääniä yhteensä 9391

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt