Autot

IS koeajoi: Uudistunut Citroën C4 Grand Picasso – kuin nojatuolissa matkustaisi!

Julkaistu:

Koeajo
Sitikan C4 Picasso on iloisesti erilainen, mutta myös tilankäytöllisesti hieno kokonaisuus.
Jos tila-autosta on etsinyt sekä viihtyisyyttä, että käytännöllisyyttä, on Citroënin C4 Picasso perinteisesti ollut laite jota on kannattanut vähintäänkin harkita.


Nyt tämä ranskalaisuuden perikuva on uudistunut sieltä täältä; niin sisältä, ulkoa, kuin teknisestikin.

Mainituista vähäisimmäksi asettuu tällä kertaa ulkonäkö, jonka osalta muutokset rajoittuvat uudelleen muotoiltuun etupuskuriin sekä ”kolmiulotteisten” led-takavalojen muuttumiseen kaikkien versioiden vakiovarusteeksi.


Enemmän muutosta onkin koettavissa auton sisällä, jossa kojelaudan suurikokoinen digitaalinen käyttöliittymä on päivittynyt paitsi ilahduttavasti suomenkieliseksi, myös kaikin puolin selkeämmäksi ja monipuolisemmaksi.


Miinukseksi voi tältä saralta mainita oikeastaan enää vain sen, että osa kosketusnäytön lukuisista toiminnoista vaatii yhä melko kovia ja tarkkoja painalluksia.


Tilaa ja avaruutta isossa seitsenpaikkasessa Grand Picassossa on tuttuun tapaan hulppeasti.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Yllättävää on erityisesti se, että vaikka osa design-olohuoneen yksityiskohdista on toteutettu äkkinäkemältä hyvinkin futuristisen eksoottisesti, piilee alla erittäin helppo- ja monikäyttöinen tila-auto.


Tekniikan osalta uutta on koeajoautossa ollut 1,2-litraisen kolmisylinterisen bensaturbon ja kuusiportaisen automaattivaihteiston yhdistelmä. Sen toimintaa voi luonnehtia suorastaan kivaksi - kylläkin edellyttäen, että kuskin ajotyyli on ennemminkin rauhallinen kuin repivä.

Samaa puoltaa toki myös keskikulutus, jonka sai koeajossa jäämään reiluun kuuteen litraan sadalla.


Tien päällä havaittavaa tuoreutusta löytyy myös pidentyneestä varustelistasta, jossa uutta ovat muun muassa automaattinen hätäjarrutus törmäysvaroittimella, kuljettajan vireystilan valvonta, nopeusrajoitusten tunnistus, aktiivinen kaistavahti sekä kuolleen kulman varoitin.

Citroën Grand C4 Picasso PureTech 130 AT Intensive

Moottori R3, turbo, 1199 cm³, 96 kW (130 hv)/5500 r/min, 230 Nm/1750 r/min Suorituskyky 0-100 km/h 11,9 s, huippunopeus 198 km/h Kulutus 5,1 l/100 km 95E10 CO2-päästöt 115 g/km Voimansiirto A6, etuveto Mitat p 4597, l 1826, k 1644 mm, akseliväli 2840 mm, omamassa 1392 kg, tavaratila 645 l, tankki 55 l Hinta 33783 euroa

KIITÄMME:

- Avaruutta ja viihtyisyyttä

- Uudistuksessa parantunutta tietoviihteen käyttökokemusta

MOITIMME:

- Automaatin lievää äkäisyyttä erityisesti mukavuusmielessä

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt