Autot

IS Genevessä: Mitsubishi lähti kilpaan omia vastaan, katso kuvat!

Julkaistu:

Geneve 2017
Mitsubishi Motors Corporation esitteli Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä täysin uuden kompaktin SUV-mallin.
Mitsubishi Motors Corporation esitteli hetki sitten Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä täysin uuden kompaktin SUV-mallin.

Sen oli pakko, sillä kompaktit katumaasturit on edelleen "se juttu" Euroopassa.

Mitsubishi luonnehtii Eclipse Crossiksi nimettyä autoa ensimmäiseksi merkin uuden sukupolven automalliksi.

Eclipse Cross täydentää samalla Mitsubishin katumaastureiden mallistoa. Se sijoittuu ASX:n sekä Outlanderin ja Outlander PHEV:n välimaastoon.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Jos tarkastelee uutuuden käytännöllisyyttä, Eclipse Crossin (4 405 mm) pituus mahdollistaa hyvät tilat myös takapenkkiläisille. Mukavuutta takana lisää takapenkin selkänojan kallistuksensäätö.


Uuden Eclipse Crossin muotoilussa korostuu rohkea vyötärölinja ja korin voimakkaat pokkaukset. Takaosassa voi nähdä coupémaista urheilullisuutta. Mallin tunnuspiirteenä on Mitsubishin Dynamic Shield -keulailme.

Eclipse Crossin keulassa sumuvalot on sijoitettu etulokasuojien yhteyteen. Auton takaprofiilia puolestaan korostavat kaksiosaiset led-jarruvalot.

Ohjaamossa iskee silmään aiempia Mitsu-malleja nykyaikaisempi kosketusnäyttö, johon on saatavilla älypuhelimen integroimista varten Android Auto - ja Apple CarPlay -palvelut. Kosketusnäytön toimintoja ohjataan keskikonsoliin sijoitetulla valitsimella. Kuljettajalla on käytössään myös Head Up Display -tuulilasinäyttö.

Eclipse Crossissa on elektronisesti säädetty nelivetojärjestelmä. Valmistaja puhuu "paremmasta ajonvakaudesta". Mihin sitä verrataan, selviää vasta koeajoissa.

Eclipse Cross on saatavana kahdella voimalinjalla. Uusi 1,5-litrainen bensiiniturbomoottori on varustettu 6-portaisella manuaalivaihteistolla tai CVT-automaatilla. Uudistetun 2,2-litraisen turbodieselin parina on uusi 8-vaihteinen automaattivaihteisto.

Mitsubishi myöntää kaikkiin uusiin autoihin viiden vuoden takuun. Näin ei Japanissa ole ollut tapana.

Kisa kovenee.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt