Autot

Uudistuneen Peugeot 5008:n tavaratila on hämmästyttävän suuri

Julkaistu:

Ensitutustuminen
Peugeot’n uusi 5008-katumaasturi saapuu Suomeen loppukesällä. Sen tavaratila on suurempi kuin jopa hiljattain esitellyssä Skoda Kodiaqissa.
Peugeot on tosissaan uuden keskikokoluokan 5008-katumaasturinsa kanssa. Syksyksi Suomeen saapuva uutuus on 19 senttiä pidempi kuin hyvän vastaanoton saanut Peugeot’n tuore 3008-katumaasturi.

Uuden 5008:n kokonaispituus on 4,64 metriä, joten auto pysyy vielä hyvin ns. segmentin rajojen sisällä. Leijonamerkillä nähdään, että autojen ei tulisi kasvaa liiaksi, vaan eri segmenttien kokojen säilyä hallittuina ja painoiltaan keveinä. Näin kulutus ja päästöt on helpompi hallita.

Peugeot ja koko PSA-yhtymä eri merkkeineen ovat viime vuosina onnistuneet parhaiden joukossa vähentämään koko mallistojensa CO2-päästöjä.

Enemmän tilaa

Järkevistä mitoistaan huolimatta Peugeot on asettanut tavoitteekseen tarjota 5008:ssa erinomaiset tilat – ja autosta on pyritty tekemään jopa luokkansa mittapuu.


Poistuvaan malliin verrattuna esimerkiksi akseliväli kasvaa tuntuvat 11 senttimetriä, ja sen ansiosta polvitilat kasvavat takaistuimella kuuden senttimetrin verran.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Auton saa Suomessa joko viisi- tai seitsemänpaikkaisena. Jälkimmäisessä tapauksessa kolmannen penkkirivi istuimet ovat helposti irrotettavissa autosta.

5008:ssa on todella suuri tavaratila. Viisipaikkaisena uuden 5008:n tavaratila on peräti 780-litrainen perusmuodossaan. Se on selkeästi enemmän kuin erittäin toimivista tilaratkaisuistaan tunnetun Skodan uudessa Kodiaq-katumaasturissa. Kodiaq on kuusi senttiä pidempi kuin uusi 5008, mutta sen tavaratila on 720-litrainen – tätäkin lukua voidaan pitää erinomaisena. Uusi Peugeot 5008 lyö huhtikuun alussa Suomessa nähtävän Skoda Kodiaqin siten tavaratilan koossa 60 litralla.

Neljä varustetasoa

Toisen sukupolven Peugeot 5008:n ensimmäiset autot saapuvat Suomeen kesällä, mutta mallin esittely tapahtuu vasta syyskuussa. Auton varustetasot tulevat olemaan maassamme Access, Active, Allure ja GT.

Hintaero viisipaikkaisena 3008:aan verrattuna luvataan pysyvän maltillisena, noin kahdessa tuhannessa eurossa, mutta hintoja ei ole vielä virallisesti vahvistettu.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt