Autot

Suomen halvimpiin autoihin lisää tehoa

Julkaistu:

Moottori
Sekä Suomen halvimman auton (Sandero) että halvimman farmariauton (Dacia Logan MCV) perusmalleihin on istutettu sama TCe 90 -moottori kuin muissa bensiinimoottoreilla varustetuissa malleissa aiemmin.
Se korvaa vapaasti hengittävän 1,2-litraisen moottorin.

Myös Renault'sta tuttu kolmisylinterinen moottori kasvattaa tehoa 12 kilowattia (16 hv). Suurin vääntö on samalla kasvanut 33 newtonmetriä. Kasvaneista tehoista huolimatta CO2-päästölukema on laskenut 15 prosenttia (109 g/km).

Kulutus putoaa miltei litran (4,9 l/100 km). Vastaavasti hiilidioksidipäästölukema laskee 15 prosenttia (109 g/km).

Uudella moottorilla Sanderon saa 100 kilometrin tuntivauhtiin peräti 2,5 sekuntia nopeammin kuin ennen, mutta toki mittauspisteeseen kuluu edelleen 11,1 sekuntia.

 

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt