Näin paketoitiin Suomen suurin yksittäinen Volkswagen Passat GTE -kauppa – ostaja halusi kaikkiin 18 autoonsa ovenavauslaitteet - Autot - Ilta-Sanomat

Näin paketoitiin Suomen suurin yksittäinen Volkswagen Passat GTE -kauppa – ostaja halusi kaikkiin 18 autoonsa ovenavauslaitteet

Volkswagen Center Airport on toimittanut kotimaiselle yhteiskäyttöautopalveluja tarjoavalle City Car Clubille 18 uutta ladattavaa Volkswagen Passat Variant GTE plug-in-hybridiä.

VW Passat GTE:n ajoakut latautuvat täyteen latauspisteestä riippuen noin kolmessa-neljässä tunnissa.

1.12.2016 12:44

Kyseessä on Suomen suurin yksittäinen Volkswagen Passat GTE -toimitus.

Kaikki 18 Volkswagen Passat Variant GTE:tä luovutettiin City Car Clubille marraskuussa. Yritys käy yhä neuvotteluita myös Volkswagen-hyötyautojen kanssa, sillä City car Clubin tavoitteena on, että sen kaikki autot olisivat jatkossa Volkswageneita.

VV-Auto on lisäksi toimittanut City Car Clubille sen jo aiemmin tilaamat 15 Volkswagen Poloa sekä kaksi Volkswagen Beetleä jotka ovat Passatien tapaan niin ikään jo liikenteessä.

Kuvassa porrasperäinen VW Passat GTE.

– Aloitimme neuvottelut autojen vaihdosta vuosi sitten lokakuussa ja olen erittäin tyytyväinen, että pääsimme sopimukseen. Samassa yhteydessä allekirjoitimme yhteistyösopimuksen, joka kattaa kaikkien City Car Clubin autojen huolenpitosopimukset ja ympärivuotisen rengassäilytyksen.

– Tämän lisäksi merkkihuoltomme asensi kaikkiin autoihin City Car Clubin ovienavauslaitteiston, joka toimii heidän omalla mobiilisovelluksellaan. Rakensimme asiakkaalle todellisen "yhden luukun" palveluratkaisun, Volkswagen Center Airportin myyntipäällikkö Antti Kallio toteaa.

– Valintaan vaikutti Volkswagenin edistykselliset autot ja vahva brändi, jolla tuomme lisäarvoa myös City Car Clubin palveluihin. Uudella autokannalla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laadukkaita käyttöautoja, kertoo City Car Clubin toimitusjohtaja Pekka Pere.

Passat Variant GTE:hen päädyttiin mm. siksi, koska autoissa on hybridijärjestelmä, joka tuo autoon lisätehoa. Hybridivoimalinja toimii Passatissa IS:n aiemman koeajon perusteella huomaamattomasti, joten auto on käyttäjälle miellyttävä ajettava.

Myös automaattivaihteisto vaikutti suuresti päätökseen.

– Autot menivät vuokratoimintaan, joten City Car Clubin tarpeita vastaavan rahoitus- ja palvelupaketin kasaaminen vaati pientä räätälöintiä, kertoo puolestaan kaupan rahoituksesta vastanneen Secto Automotiven avainasiakkuuspäällikkö Kalle Sormunen.

– Perinteinen leasing ei tässä tapauksessa ollut oikea ratkaisu, joten toteutimme palvelupaketin, joka sisältää huoltoleasingin palveluelementit ja jonka rahoituselementit sopivat vuokraustoimintaan. Autokanta on helppohoitoinen ja kulut helppo budjetoida tuleville vuosille, Sormunen jatkaa.

Volkswagen Passat ja Passat Variant GTE ovat plug-in-hybridejä, joiden toimintamatka pelkällä sähköllä on noin 50 kilometriä. Ladattavan hybriditekniikan ansiosta polttoaineenkulutus laskee.

Volkswagen Passat GTE:ssä on kaksi moottoria: 1,4-litrainen bensiinimoottori teholtaan 115 kW (156 hv) ja sähkömoottori teholtaan 85 kW (115 hv). Yhteisteho on 160 kW (218 hv). Passat GTE kiihtyy 0-100 km/h vain 7,6 sekunnissa.

Litiumioniakun energiasisältö on 9,9 kWh. Yhdistelmäkulutus on 1,7 l/100 km ja CO2-päästöt 38 g/km. Volkswagen Passat GTE:n energiankulutus on 12,2 kWh/100 km, euroissa se merkitsee alle kolmea euroa. Latausajat ovat 4 tuntia 15 minuuttia (10 A)/2,3 kW ja 2 tuntia 30 minuuttia (16 A)/3,6 kW. Vaihteistona Passat GTE:ssä on erityisesti hybridikäyttöön kehitetty kuusivaihteinen DSG-automaattivaihteisto.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?