Autot

Automaailmakaan ei pärjää enää ilman somea: Japanilaismerkki noteerattu ykköseksi

Julkaistu:

Some
Sosiaalisen median hallitseminen tulee myös automaailmassa entistä tärkeämmäksi.
Ilta-Sanomat osallistui uuden Citroën-mallin esittelyyn Espanjassa. Tapahtumassa kävi ilmi, että esimerkiksi uuden C3:n mukana seuraa vahvasti huolellinen brändin vaalinta.

– Uskomme uuden C3:n nuorentavan merkin imagoa, Citroën-brändin pääjohtaja Linda Jackson toteaa auton ensiesittelyn yhteydessä.

Viisaana naisena Jackson saattaakin hyvin olla kiinni kultasuonessa tavallisesti miesvaltaisella alalla, sillä Citroënilla on aina ymmärretty erilaisuuden päälle.

Hyvä esimerkki tästä on se, että Citroën menestyy autobrändien sosiaalista suorituskykyä mittaavassa tuoreessa Automotive Social Indexissä verrattain hyvin sijoittuen sijalle 13 saksalaisten jättien Volkswagenin ja BMW:n väliin.
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

Niiden edelle kirivät lähinnä vain premium- ja luksusmerkit, kuten ykköseksi noteerattu Lexus, Audi, Porsche ja Ferrari. Taakse sen sijaan jäävät monet nimekkäät arkisemmat merkit, kuten Toyota, Kia, Nissan ja Volvo.

Suomeksi sanottuna menestyäkseen markkinoilla on hyvä olla aktiivinen somessa, sillä siellä nuoret ja vähän aikuisemmatkin tunnetusti viihtyvät.

C3:een on luvassa runsaasti erilaisia mukavuus- ja turvallisuusvarusteita, kuten kaistavahti, nopeusrajoitusten tunnistus, tasanopeuden säädin ja ilmastointi ovat aina vakiovarusteita. Lisävarustelistalta voi ruksia myös aidon maailmanuutuuden, ConnectedCam -järjestelmän. Se on taustapeiliin sijoitettu kamera, jonka avulla voi jakaa auton ottamia kuvia ja videoita. Suomen kauppoihin uusi C3 ehtii tammikuussa, hinnat säilynevät lähellä entisiä.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt