Autot

Tähän autoon on upotettu yli miljardi euroa: Katso kuvasarjasta mitä se on syönyt

Julkaistu:

uutuus
Alfa Romeolla satsataan uuteen Giuliaan tosissaan.
Italialaisella Alfa Romeolla eletään tällä hetkellä kohtalon aikoja. Pitkään odotetun, uuden Giulia-mallin merkitystä koko merkin tulevaisuudelle ei voi liiaksi painottaa: tämän auton on pakko onnistua.

Giulian tarkoituksena ei ole enempää eikä vähempää kuin kilpailla timantinkovan takavetoisen saksalaiskaksikon, BMW 3-sarjan ja Mercedes-Benz C-sarjan kanssa.

Alfa Romeo tähyää nyt siis premium-ryhmään, ja Giulian yli miljardin euron tuotekehityskulut kertovatkin ankarasta yrittämisestä. Tehokkaimman Quadrifoglio-version huippunopeus on pakahduttavat 307 km/h, ja se kiihtyy 0 – 100 km/h 3,9 sekunnissa.

Nyt ollaan Alfalla tosissaan!
Mainos (Teksti jatkuu alla)
Mainos päättyy

IS oli paikanpäällä Italiassa, kun Alfa Romeon toimitusjohtaja Harald J. Wester luotsasi uutuutta kohti ensimmäisiä kansainvälisiä toimittajakoeajoja.

Kuvasarjamme kertoo, mitä kaikkea uusi Giulia Quadrifoglio ja sen miedommat perusversiot ovatkaan syöneet.


Pohjalevy: Auto perustuu Giorgio-pohjarakenteeseen, jossa on käytetty runsaasti keveitä materiaaleja.


Voimalinja: Giulia palauttaa Alfa Romeon jälleen takavetoiseksi.

Eturipustus: Etuakselistossa ja pyöränripustuksessa on käytetty runsaasti alumiinia keveyttä tavoitellessa.


Biturbomoottori: Uusi Ferrari-sukuinen Biturbo-V6 tuottaa 510 hevosvoimaa.


Hiilikuitukardaani: Kaikissa malliversioissa on hiilikuitukardaani.


Jarrut: Quadrifoglio-mallissa on suuret Brembon jarrut. Verde-sana on tiputettu mallinimestä pois.

Ilta-Sanomat kertoo perjantaina ilmestyvässä

paperilehdessä tuoreet tunnelmat Giulian ratista.

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt