Taajamanopeusrajoitus:
– Taajamanopeusrajoitus olisi oletuksena 30 km/h nykyisen 50 km/h sijaan.
– Käytössä voisi olla myös 40 km/h ja 50 km/h -rajoitusalueita, mutta ne pitäisi erikseen osoittaa liikennemerkein.
Pyöräkatu:
– Uusi katutyyppi, jolla polkupyöräliikenne olisi etusijalla.
– Autoilu olisi sallittua, mutta autoilijoiden tulisi sovittaa nopeutensa pyöräilijöiden vauhtiin.
– Ainakin Helsingissä ja Oulussa on jo suunnitelmia pyöräkaduista.
Väistämissäännöt:
– Pyörätien jatke merkittäisiin vain, kun pyöräilijällä on etuajo-oikeus.
– Autoilijoille pyöräilijän etuajo-oikeus osoitettaisiin kärkikolmiolla tai stop-merkillä.
Pyöräily yksisuuntaisilla teillä:
– Moottoriliikenteelle yksisuuntaisilla kaduilla voitaisiin sallia pyöräily molempiin suuntiin.
– Koskisi vain rauhallisia katuja, joilla liikenne on vähäistä ja muutos olisi turvallinen.