Nissanin superauto ei kerää sammalta

Julkaistu:

PÄIVITYS
Nissanin superurheiluauto on kohta jo kymmenvuotias, mutta päivityksillä se pidetään nuorekkaana
Lähin paikka, mistä Nissan GT-R:n saa on Ruotsi, sillä suomalaiset eivät osanneet yhdistää ajatusta superurheiluautosta Nissaniin. 

Nissan GT-R oli vähän aikaa myynnissä Suomessa, mutta sen menekki jäi muutamaan yksilöön. Suuri sääli, sillä Nissanin erikoisuus tarjoaa rahalle todella paljon vastinetta ainakin suorituskyvyllä ja ajo-ominaisuuksilla mitaten. GT-R:ssä käytettävät materiaalit eivät ole halpoja, mikä näkyi myös auton hinnoissa, jotka olivat pitkälti toistasataatuhatta euroa.  

Maailmalla Nissan GT-R on edelleen kulttiauton maineessa ja valmistaja hioo vaivojaan säästämättä sen ominaisuuksia lähemmäs täydellisyyttä. Uusimmassa vuosimallin 2017 päivityksessä muutoksia on tehty enemmän kuin kertaakaan tähän mennessä.  


Kun Nissan GT-R:n nykyinen sukupolvi esiteltiin vuonna 2007, sen kahdella ahtimella varustettu 3,8-litrainen V6-moottori kehitti 485 hevosvoimaa, jotka välitettiin kaikille pyörille. Siinä välissä on kuusivaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, joka toimii salamannopeasti. Tehoa on kasvatettu kerta toisensa jälkeen ja nyt uusimmassa piristyksessä päästään kahdenkymmenen lisähepan turviin lukemaan 565.  

Jotta kuljettaja pääsisi todella nauttimaan koko voimasta, kori on entistä jäykempi. Jousitus on entistä parempi kahdellakin tavalla. Nissan lupaa, että ajettavuus on parempi, minkä lisäksi myös mukavuus on parantunut. Viime mainitussa auttaa myös kohentunut äänieristys. Toisaalta uusi titaaninen pakoputkisto varmistaa entistä muhkeamman soinnin, mikäli kuljettaja niin haluaa.   

Kommentit

    Näytä lisää
    Kommentointi on päättynyt