Triangle Ice Link – kohuttu menestysrengas IS:n testissä - Autot - Ilta-Sanomat

Kohuttujen talvirenkaiden testi alkoi – voiko 400 eurolla saada hyvät renkaat?

Julkaistu: 13.11.2015 7:13

IS aloitti kohuttujen talvirenkaiden kestotestin. Voiko kunnollisen rengassarjan saada 400 eurolla?

Ilta-Sanomat uutisoi aiemmin syksyllä kiinalaisvalmisteisesta talvirenkaasta, jonka tarkoituksena on ottaa iso siivu Suomen markkinoista.

Vannetukun toimitusjohtaja sanoi IS:lle, että yritykselle riittää renkaan markkinalle tuomiseen se, että sen rengas päihittää muutaman vuoden takaisen testivoittajarenkaan.

Vannetukun mukaan sen kiinalaisvalmisteiset renkaat ovat jokaisella kuudella osa-alueella paremmat kuin Nokian muutaman vuoden takainen testivoittaja. Vannetukun valmistuttamat Triangle-renkaat ovat huomattavasti halvemmat kuin muut niin sanotut merkkirenkaat.

Hinta: 400 tai yli 800 euroa

Esimerkiksi nykyään hyvin yleisessä rengaskoossa 225/45R17 kiinalaisvalmisteinen, mutta suomalaista insinöörityötä oleva Triangle Ice Link -nastarengas maksaa noin sata euroa kappale – koko kierros siis 400 euroa.

Nokian renkaiden valmistama Hakkapeliitta 7 -nastarengas, eli sama rengas, jota Vannetukku käyttää verrokkirenkaana omalle nastarenkaalleen, maksaa nettikauppojen hinnastoissa noin kaksi kertaa enemmän – jopa yli 800 euroa.

Jos auton rengassarja maksaa vain puolet siitä rahasta, jonka suomalaiset autoilijat ovat tottuneet sijoittamaan, ja samalla saa vielä hyvää laatua, niin tämähän täytyy jollain tavalla yrittää selvittää. Voiko halpa olla hyvä?

Tästä alkoi Triangle Ice Link -talvirenkaiden kestotesti.

IS ottikin Triangle Ice Link -rengassarjan talven mittaiseen käyttötestiin. Renkaat laitettiin autoon alle heti marraskuun ensimmäisellä viikolla. Nyt odotetaan, että tulisi kunnon talvi, jotta pääsisi kokeilemaan, onko kiinalaisvalmisteisesta renkaasta mihinkään.

Vannetukun mukaan sen kiinalaisvalmisteiset renkaat ovat jokaisella kuudella osa-alueella paremmat kuin Nokian muutaman vuoden takainen testivoittaja.

Vaikka rengas on tehty Kiinassa, se on kuitenkin täysin suomalaista insinöörityötä ja renkaan nastat on laitettu kiinni suomalaisilla nastoituskoneilla.

Kävimme tiedustelemassa myös kansalaisten mielipidettä kiinalaisista renkaista. Lisätieto muutti ainakin parin miehen käsityksiä, kuten oheiselta videolta käy ilmi.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?