Opel Insigniassa uusi Astrasta tuttu 1,6 CDTI-moottori korvaa vanhan 2,0-litraisen turbodieselien sukupolven vaihtoehdot. Uusi moottori on tarjolla 88 kW (120 hv) tai 100 kW (136 hv) tehoisena.
Uudella moottorilla varustettuna Opel Insignian virallinen yhdistetty kulutus on alle neljä litraa sadalla. Tehokkaammalla (100 kW) moottorilla se on 3,8 l/100 km ja CO2-päästöt ovat vain 99 g/km. Miedommalla (88 kW) moottorilla kulutus on desilitran suurempi ja hiilidioksidipäästöt 104 g/km.
Lippulaivamalli 2,0 CDTI myös automaattivaihteiston kanssa
Opelin turbodieseleiden lippulaiva on vastikään esitelty 2,0 CDTI. Uuden sukupolven kaksilitrainen moottori kehittää 125 kW (170 hv) ja sen suurin 400 Nm vääntömomentti on käytettävissä dieselmoottorin omimmalla käyntinopeusalueella 1 750 - 2 500 r/min. Insigniaan keväästä alkaen tarjolla ollut moottori on saatavissa myös Cascadaan ja Zafira Toureriin.
Isompikoneinen Opel Insignia kiihtyy uudella moottorilla varustettuna paikaltaan 100 km/h nopeuteen tasan yhdeksässä sekunnissa. Huippunopeudeksi luvataan 225 km/h. Silti kulutus on pikkuautoluokkaa eli korimallin mukaan välillä 4,3 - 4,5 l/100 km. Vastaavat hiilidioksidipäästöt ovat 114 -118 g/km.
Nyt uuden 2,0 CDTI -moottorin kanssa saa myös kuusivaihteisen automaattivaihteiston, joka tekee ajamisesta helpompaa.
Hyvä vakiovarustelu järkevään hintaan
Vuosimallin 2016 Opel Insignia on edeltäjiensä tapaan kattavasti varusteltu. Kahdesta varustetasosta jo edullisemmassa Editionissa on vakiona muun muassa kaksivyöhykkeinen automaatti-ilmastointi, tuulilasinpyyhkijöiden sadetunnistin, pysäköintitutkat edessä sekä takana ja 17-tuumaiset kevytmetallivanteet.
Hinnat alkavat viisiovisen Opel Insignia 2,0 CDTI 88 kW Editionin 29 329,26 eurosta. Tehokkaampi moottori on noin 700 euroa kalliimpi (lisähinta vaihtelee korimallin mukaan) ja farmarimalli Sports Tourerin hinnat alkavat 30 117,50 eurosta.