Video voi vauhdittaa asuntokauppaa: Tällaiset kohteet kannattaa kuvata - Asuminen - Ilta-Sanomat

Video voi vauhdittaa asuntokauppaa: Tällaiset kohteet kannattaa kuvata

Videokuvien käyttö asuntoilmoituksissa on lisääntynyt. Kuvaaminen kannattaa erityisesti, jos myy isoa tai erikoista kohdetta, asiantuntija sanoo.

Videokuvaaminen auttaa asunnon etsijää ja myyjää. Myös asuinalueita kuvataan. Kuvituskuva.

23.9.2015 16:57

Kun valokuvat ilmestyivät aikoinaan myytävien asuntojen ilmoituksiin, kriitikot pelkäsivät, että kukaan ei saapuisi enää asuntonäyttöihin.

– Kävikin nimenomaan päinvastoin, yrittäjä Jani Pomell Kiinteistömaailmasta kertoo.

Nyt markkinoille rynnivät asuntovideot ja samanlaisia kommentteja kuuluu jälleen.

Pomell kuitenkin tyrmää kritiikin.

– Videoiden avulla myyntikohteista saa paremman kuvan. Videokuvaamme tällä hetkellä lähes kaikki kohteemme, Pomell kertoo.

Asuinalueista videoita

Videokuvan avulla etenkin isot ja erikoiset kohteet saavat parempaa näkyvyyttä kuin pelkkiä kuvia näyttämällä.

– Videossa voi olla myös välittäjän tekemä esittelyvideo, jossa välittäjä kertoo kohteesta yksityiskohtaisemmin, Pomell kertoo.

Asuntojen lisäksi nykyään kuvataan myös asuinalueita. Hyötynä on, että mahdollisesti vieraasta asuinalueesta saa tätä kautta kuvan ilman autoajelua.

Tärkeintä tunnelman välittäminen

Videoiden merkitys asuntokaupassa tulee lisääntymään, arvioi BO LKV:n luova johtaja Tuomas Mäkelä.

–  Meillä videoiden tekeminen lähtee kuitenkin aina siitä, että niiden täytyy aidosti palvella myyjää ja ostajaa, eli tuoda jotakin lisäarvoa kohteelle, Mäkelä sanoo.

Tärkeintä ei niinkään ole informaation levittäminen videon kautta, vaan asunnon oikean tunnelman löytäminen.

– Kaikkia kohteita ei kannata kuvata, Mäkelä muistuttaa.

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?