MAINOS


MAINOS - Kaikki tämän osion artikkelit ovat Santander Consumer Finance Oy:n mainosaineistoa
MAINOS Santander

Pelottaako auton hajoaminen? Näin voit varautua pahan päivän varalle

Julkaistu:

Joka viidennellä ei ole varaa maksaa auton äkillisiä korjauskuluja vahingon yllättäessä. Onko sinulla riittävästi säästöjä pahan päivän varalle?
Monet suomalaiset eivät ole taloudellisesti riittävän varautuneita suuriin, yllättäviin kuluihin. Vaikka säästäminen on yleistynyt viimeisen kolmen vuoden aikana, on Santander Consumer Financen teettämän tutkimuksen mukaan 40 prosentilla suomalaisista vain muutamia tuhansia euroja tai ei ollenkaan säästöjä pahan päivän varalle. Ihanteellinen puskurirahaston suuruus riippuu jokaisen henkilökohtaisesta taloustilanteesta, mutta yleensä summan suositellaan vastaavan vähintään kolmen kuukauden palkkaa.

Samaisen tutkimuksen mukaan suomalaiset arvioivat auton korjauskustannukset usein jopa yli puolet halvemmaksi kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Keskimäärin reilu kolmannes ei osaa arvioida eri korjaustoimenpiteiden hintaa ollenkaan. Eniten vaikeuksia aiheuttaa suurten korjaustoimien hintojen arviointi, ja tämä kostautuu kalliisti, jos yllättäviin menoeriin ei ole valmistauduttu.

Turvaa yllättäviin tilanteisiin kiinteällä kuukausimaksulla

Auton omistajan voi olla vaikeaa ennakoida autosta aiheutuvia kuluja, sillä vaikka määräaikaishuollot olisivat hoidossa ja polttoainekulut lähes säännölliset, liikenteessä aina sattuu ja tapahtuu. Usein auton mahdollinen hajoaminen saattaa jopa pelottaa etukäteen, koska suurten, yhtäkkisten korjauskulujen maksaminen heilauttaisi niin kovasti henkilökohtaista taloutta.

Santander tarjoaa ongelmaan ratkaisuksi automerkistä riippumattoman All in One -palvelun. All in One -palvelulla voi paitsi rahoittaa auton, myös paketoida muun muassa huoltopalvelut, vakuutukset ja rengaspalvelut yhteen kiinteään kuukausihintaan. Kun auto menee rikki, kuukausihinta kattaa kulut eikä yllättäviä menoeriä tarvitse murehtia.

Ei ylimääräisiä kuluja eikä huolia

All in One -sopimukseen määritellään myös taattu auton arvo eli hyvityssumma, jolla Santander lunastaa auton takaisin sopimuskauden päätyttyä, mikäli autoa ei halua enää pitää. Hyvityssumma on siis takuu siitä, ettei prosessissa joudu maksamaan ainakaan ylimääräistä – voittoa siitä voi sen sijaan saada, jos auton saa myytyä taattua arvoa paremmalla tarjouksella. Taatulla auton arvolla ei tarvitse pelätä auton arvonalenemaa, vaan keskittyä vain siihen, haluaako jatkaa samalla autolla vai vaihtaa kenties uuteen.

All in One -palvelun etukäteen mietitty kiinteä kuukausierä mahdollistaa rennomman ja varmemman elämän. Palvelun ja kuukausierän voi räätälöidä täysin sen mukaan, kuinka paljon haluaa maksaa liikkumisesta. Itselle parhaan auton sopimushinnan voi laskea kätevästi osoitteessa www.allinone.fi.

Santander Consumer Finance

Santander Consumer Finance Oy on suomalainen rahoitusyhtiö, joka aloitti toimintansa vuonna 2007. Santander tarjoaa yksilöllisiä ja joustavia rahoitusvaihtoehtoja niin yksityisille kuin yritysasiakkaillekin sekä toimii edelläkävijänä tuomalla jatkuvasti uusia palveluja markkinoille. Santander Consumer Finance on Suomen suurin autorahoittaja, jonka toimipiste sijaitsee Helsingin Kulosaaressa.
MAINOS Santander

MAINOS