Kuluttajat ärsyyntyneitä yritysnumeroihin

Julkaistu: , Päivitetty:

Kuluttajavirastoon tulee säännöllisesti yhteydenottoja yritysnumeroista. Kuluttajat ovat ärsyyntyneet siitä, että yritysnumeron yhteydessä ei kerrota puhelun hintaa.
Kuluttajavirasto muistuttaa, että yrityksillä on lakisääteinen velvollisuus ilmoittaa hinta. Siksi mainoksissa ja asiakaspostissa on numeron yhteydessä aina kerrottava, mitä puhelu maksaa.

Yritysnumeroihin soitettavien puheluiden hinnat ovat juuri hieman laskeneet. Kuluttajaviraston mukaan se ei silti vähennä kuluttajan tarvetta tietää, mitä puhelu maksaa. Puhelut ovat edelleen yleisesti normaaleja matkapuheluita kalliimpia ja jonotuksesta joutuu maksamaan erikseen. Yritysnumeroihin soitettavat puhelut eivät myöskään yleensä sisälly liittymien puhepaketteihin.

Silloin kun yrityksen palvelussa on virhe, siitä ilmoittaminen ei saa aiheuttaa kuluttajalle mitään maksuja. Siksi maksullista ja tavanomaisia puheluita kalliimpaa yritysnumeroa ei suositella kuluttajien valituskanavaksi. Jos yrityksellä ei ole maksutonta valitusnumeroa, sen on korvattava kuluttajalle aiheellisen valituksen tekemisestä aiheutuneet kulut.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      4 000 asukkaan Sysmä ottaa käyttöön oman rahan

    2. 2

      S-ryhmä aikoo lisätä käteisautomaattien määrää – Nosto tuli halvemmaksi kuin Otto

    3. 3

      S-ryhmä vaihtaa Otto-automaatit Nosto-automaatteihin – valikoimassa myös 10 euron setelit

    4. 4

      Keskituloinen Julia säästi vuodessa 10 000 euroa – näin se onnistui

    5. 5

      S-ryhmä lopettaa yhteistyön Otto-automaattien kanssa

    6. 6

      Kuva näyttää käänteen: Syrjäyttävätkö kuusikymppiset nuoria työpaikoilta?

    7. 7

      Suomessa voi pian olla uusi miljardööri

    8. 8

      Laskelmat: Näin palkkojen jäätyminen nostaisi eläkemaksujasi

    9. 9

      Tanskan kruunu poikkeuksellisen vahva euroon verrattuna – keskuspankki voi ryhtyä toimiin

    10. 10

      70-luvulla tehtiin kurjimmat talot – milloin parhaat?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Keskituloinen Julia säästi vuodessa 10 000 euroa – näin se onnistui

    2. 2

      S-ryhmä lopettaa yhteistyön Otto-automaattien kanssa

    3. 3

      S-ryhmä vaihtaa Otto-automaatit Nosto-automaatteihin – valikoimassa myös 10 euron setelit

    4. 4

      4 000 asukkaan Sysmä ottaa käyttöön oman rahan

    5. 5

      Kuva näyttää käänteen: Syrjäyttävätkö kuusikymppiset nuoria työpaikoilta?

    6. 6

      Joka kuukausi 500 euroa säästöön – asiantuntija vinkkaa, miten tässä voi onnistua

    7. 7

      S-ryhmä aikoo lisätä käteisautomaattien määrää – Nosto tuli halvemmaksi kuin Otto

    8. 8

      Yksi kuva Verkkokauppa.comin kasvusta kertoo Stockmannin ahdingosta – ”En tiedä miten täysjärkisenä olisi pidetty...”

    9. 9

      Suomessa voi pian olla uusi miljardööri

    10. 10

      Duunari, pääsetkö näille tuntiansioille? Katso, miten 99 ammatissa tienataan

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Yli 4 000 euron tulot, hulppea asunto ja kallis auto – tällainen voi olla ”rikas köyhä”

    2. 2

      Duunari, pääsetkö näille tuntiansioille? Katso, miten 99 ammatissa tienataan

    3. 3

      Keskituloinen Julia säästi vuodessa 10 000 euroa – näin se onnistui

    4. 4

      Näin pankkien johtajat ja talousasiantuntijat lyhentävät lainojaan – elävätkö niin kuin opettavat?

    5. 5

      Tulot yli 4000 €/kk, mutta rahat eivät riitä – yksi päätös voi romuttaa talouden täysin

    6. 6

      Yksi kuva Verkkokauppa.comin kasvusta kertoo Stockmannin ahdingosta – ”En tiedä miten täysjärkisenä olisi pidetty...”

    7. 7

      Holmströmiltä radikaali ehdotus: Eläkkeitä pitäisi voida leikata – ”Teen tässä palveluksen nuorille”

    8. 8

      Katso, miten hintojen nousu iski kukkaroosi – kaksi ryhmää kärsinyt eniten

    9. 9

      60 000 hyvätuloiselle veronkevennys? Näin suuren osan kaikista veroista he maksavat

    10. 10

      S-ryhmä lopettaa yhteistyön Otto-automaattien kanssa

    11. Näytä lisää