PHS nappasi Pointerin

Julkaistu: , Päivitetty:

Jakelutie- ja promootiomarkkinointiin erikoistunut Pointer Group siirtyy osaksi TBWAPHS-ryhmää, jonka PHS Retail -yksikkö yhdistyy Pointerin kanssa omaksi yhtiökseen. Uusi yhtiö pitää perinteitä yllä kantamalla nimeä Pointer.
– Meillä on ollut PHS Retail, mutta Pointer täydentää meidän osaamisaluettamme ja toisinpäin, perustelee fuusiota TBWA⁄PHS:n hallituksen puheenjohtaja Petteri Kilpinen.

TBWA⁄PHS:ään kuuluvat jo mainostoimisto PHS, markkinointitoimisto Tequila, designtoimisto Tango ja konsultointiin erikoistunut North. Tarkoituksena on liittää myynti yhä vahvemmin markkinointiin.

– Muut luovat kysyntää. Tämä takaa, että myynti todella tapahtuu, Kilpinen luonnehtii uuden yhtiön roolia kokonaisuudessa.

Uuden Pointerin yhteenlaskettu myyntikate on lähes kolme miljoonaa euroa, mikä tekee siitä Kilpisen mukaan Suomen suurimman jakelutiemarkkinointiin erikoistuneen suunnittelutoimiston. Yhtiöön siirtyvät kaikki Pointerin ja PHS Retailin 28 työntekijää.

Yhtiön toimitusjohtajaksi tulee Pointer Groupin toimitusjohtaja Antti Järvinen.

Jakelutiemarkkinoinnin avulla brändituote saadaan kauppojen hyllyille sekä kuluttajan tietoisuuteen esimerkiksi myymälässä. Kilpisen mukaan tarkoitus on keksiä uudenlaisia tapoja tehdä tätä markkinointia.

– Tämä on ollut vähän vasemman käden juttu. Haluamme, että tästä päivästä lähtien alkaa uusi aikakausi, ettei sitä pidettäisi enää ihmisten kiusaamisena, Kilpinen sanoo.

Hänen mielestään esimerkiksi ruokakaupoissa tehtävästä promootiomarkkinoinnista pitäisi tehdä mielenkiintoista ja elämyksellistä. Järvinen ja uuden Pointerin strategiajohtajaksi nimitetty Markku Mäenpää kertovat, että esimerkiksi Hartwall Novellelle tulossa oleva Itämeri-kampanja näkyy paitsi mediassa ja kaupoissa, myös eri kesätapahtumissa.

Asiakkaiden kiinnostus tähän markkinoinnin osa-alueeseen on jatkuvasti lisääntynyt, mikä näkyy esimerkiksi Pointer Groupin kovassa kasvussa. Yhtiö on kasvanut kolme viime vuotta 50 prosentin vuosivauhtia. Antti Järvisen mukaan yhtiö tuli kuitenkin nyt sellaiseen vaiheeseen, jossa oli järkevää siirtyä osaksi isompaa kokonaisuutta.

Tähän mennessä jakelutiemarkkinoinnista on ollut kiinnostunut pääosin päivittäistavarakauppa. Erikoistavarakauppakin on lähtenyt jo mukaan ja sieltä odotetaan suurinta kasvua.

– Palvelupuoli on kasvussa, sanoo Mäenpää.

Hänen mukaansa yritykset ovat kuitenkin tehneet jakelutie- ja promootiomarkkinointia usein irrallaan muusta markkinoinnista, joten siinä riittää myös opetettavaa.

Pointerin viemistä ulkomaille on myös suunniteltu. Kilpisen mukaan Itämeren alue on yhtiölle kiinnostavin ainakin aluksi. Mahdollista on, että uusia Pointer-toimistoja avataan Pohjois-Euroopassa lähivuosina. Järvinen pitää tärkeänä maana erityisesti Ruotsia.

– Monia pohjoismaisia brändejä johdetaan sieltä käsin.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Tutkimus vahvisti: suomalainen keksintö auttaa tupakoinnin lopettamisessa – kyselyjä tulvii Suomesta ja maailmalta

    2. 2

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    3. 3

      Johtaja yllättyi Kyösti Kakkosen hyökkäyksestä – toivoo, ettei edusta Suomen yrityskulttuuria

    4. 4

      Orpo Kreikka-päätöksestä: ”Inhottava tilanne”

    5. 5

      Härkis nousi suosioon Suomessa – Kauhavalle tulee uusi tehdas

    6. 6

      Osa työnantajista karttelee hakemustulvaa – ”Tarvetta avoimelle haulle ei oikein ole”

    7. 7

      Korruptioskandaali levisi lihapakkaamoon – kurssi syöksyi

    8. 8

      Tällaiset huippuosaajat voivat nyt sanella työehtonsa – ”Haluan kolme päivää vapaata ja 7 000 euroa”

    9. 9

      Haluatko eläkkeelle miljonäärinä? Näin paljon sinun pitää säästää joka kuukausi

    10. 10

      USA haastaa Fiat Chryslerin oikeuteen

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Johtaja yllättyi Kyösti Kakkosen hyökkäyksestä – toivoo, ettei edusta Suomen yrityskulttuuria

    2. 2

      Ainutlaatuinen jättipotti: Kirpputorilta 30 vuotta sitten löytynyt ”tekojalokivi” paljastui 26 karaatin timantiksi

    3. 3

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    4. 4

      Osa työnantajista karttelee hakemustulvaa – ”Tarvetta avoimelle haulle ei oikein ole”

    5. 5

      Tutkimus vahvisti: suomalainen keksintö auttaa tupakoinnin lopettamisessa – kyselyjä tulvii Suomesta ja maailmalta

    6. 6

      Entinen välittäjä oikeudessa: pomot opettivat minut valehtelemaan asiakkaille

    7. 7

      Orpo Kreikka-päätöksestä: ”Inhottava tilanne”

    8. 8

      Haluatko eläkkeelle miljonäärinä? Näin paljon sinun pitää säästää joka kuukausi

    9. 9

      Nokian osake ponkaisi rajuun nousuun – kertoi patenttisovusta Applen kanssa

    10. 10

      Tällaiset huippuosaajat voivat nyt sanella työehtonsa – ”Haluan kolme päivää vapaata ja 7 000 euroa”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Palkka jopa 4 000 e/kk – silti kehuttu yritys ei löydä duunareita

    2. 2

      Delta Auton mekaanikot marssivat ulos – ”Porukalle riitti”

    3. 3

      Haluatko eläkkeelle miljonäärinä? Näin paljon sinun pitää säästää joka kuukausi

    4. 4

      Työttömät palkatta töihin yrityksiin – hallitus esittää kokeilua

    5. 5

      Tällaiset huippuosaajat voivat nyt sanella työehtonsa – ”Haluan kolme päivää vapaata ja 7 000 euroa”

    6. 6

      Suomalaisyrittäjän tuote myy kuin häkä Kiinassa – jopa tuhat 600 euron laitetta päivässä

    7. 7

      SK: Kanadalainen kaivosyhtiö jätti miljoonalaskun suomalaisille veronmaksajille – ”Jättivät sotkun meidän hoidettavaksi”

    8. 8

      Jaakko, 36, puski läpi työttömyyden – sitten lykästi: "Tulot ovat aika lailla tuplaantuneet"

    9. 9

      ”Diesel on kuollut”, mutta Suomessa hinnat voivat yllättää

    10. 10

      Välittäjä: Kaksikerroksinen rivitalokoti sopii vain 42-vuotiaalle ostajalle

    11. Näytä lisää