Best-In palkkasi missikisan voittajan

Julkaistu: , Päivitetty:

Kolmekymppinen koiranruokabrändi hakee kasvua kotimaisuudella. Mainoksia tähdittää afgaaninvinttikoira Aurora, joka voitti Best-Inin koirakisan tänä vuonna.
Vielä kymmenen vuotta sitten Suomessa oli kolme kuivamuonaa valmistavaa koiranruokatehdasta. Nyt tehtaita ei enää ole ja kauppojen hyllyjä hallitsevat ulkomaiset brändit.

Kansainväliset suurvalmistajat pitävät hallussaan nimenomaan kuivaruoan myyntiä. Kuivaruoka on nopeasti kasvanut Suomen koiranruokamarkkinoiden suurimmaksi segmentiksi, joiden kokonaisarvo on ACNielsenin mukaan 50 miljoonaa euroa.

Atrian ja HKScanin omistama Best-In lähtee nyt vastaiskuun. Tänä vuonna 30 vuotta täyttävä koiranruokavalmistaja hakee vahvaa kasvua tuoreruoassa, joka on Best-Inin päätuoteryhmä. Yhdessä sisarmerkki Hubertin kanssa Best-Inin markkinaosuus on noin 50 prosenttia tuoreen koiranruoan myynnistä.

Best-Inin toimitusjohtaja Lea Räsänen sanoo, että kasvupyrkimyksissä pieni on suurta.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)
MAINOS PÄÄTTYY

– Parhaat keinomme kansainvälisiä, jättibudjeteilla pelaavia valmistajia vastaan ovat läheisyys ja tuoreus. Kotimaisena toimijana olemme jo valmiiksi lähellä suomalaisia koiranomistajia.

– Läheisyys pätee myös ruoan raaka-aineisiin. Kuljetusmatkat tilalta tehtaalle ovat täällä lyhyet, joten ruoalle on helppo antaa tuoreustakuu.

1980-luvulla televisiossa pyöri Best-In-koiranruokamainos, jonka tarttuvan rallatuksen moni muistaa vieläkin. Räsänen myöntää, että sittemmin brändi on vaipunut unholaan. Nyt kolmekymppiselle Best-Inille tehdään brändinkohotusta, johon avuksi on löytynyt turkulainen mainostoimisto Briiffi.

Briiffin ideoimana keksittiin järjestää Best-In-koirakilpailu, tiettävästi Suomen ensimmäinen koirien missikisa. Best-Inin kotisivut uusittiin ja niiden kautta alettiin etsiä kandidaatteja vuoden Best-In-koiraksi. Räsänen kehuu kilpailua nerokkaaksi tavaksi lähestyä koiranomistajia. Sen suosio ylitti kaikki odotukset.

– Kilpailuun ilmoitti nettisivujemme kautta lemmikkinsä lähes 2 700 koiranomistajaa. Nyt meillä on laaja tietokanta, jota voimme hyödyntää tulevassa markkinoinnissa. Tällainen mahdollisuus saada suora yhteys kuluttajaan on todella arvokas.

Best-Inin brändiä tuuletetaan jatkossa pääasiassa verkon voimin. Televisiomainontaan ei aiota lähteä, sillä resurssit eivät riitä suurten ulkomaisten kanssa kilpailemiseen.

Kuluttajaläheistä imagoa viestii, että Räsänen antaa markkinointiviestinnässä suuren painoarvon perinteiselle viidakkorummulle.

– Tarkoitus on, että Best-In on pian kaikkien huulilla koirapuistoissa ympäri Suomen. Ainakin koirakilpailu on nostanut meidät takaisin kuluttajien tietoisuuteen.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      VM: Hallituksen budjetti leikkaa pienituloisilta 37 euroa ja antaa hyvätuloisille 400 lisää – näin se tapahtuu

    2. 2

      Kun riita yksityistiestä kestää sukupolvien ajan: mökkiläinen kiusaa perhettä Savossa – ”Pahinta on arvaamattomuus”

    3. 3

      Synkkä tutkimus suomalaisesta työelämästä: Jo 25 000 nuorta eläkkeellä

    4. 4

      Seppälän konkurssimyynti alkoi aamulla – ”Jotenkin arvasi, että näin tässä lopulta käy”

    5. 5

      Näin Suomen talouskasvua on ennustettu tänä vuonna – maaliskuun luvuista tultu huimasti ylös

    6. 6

      Pääministeri Sipilä: Suomeen perustetaan uusi taloustieteen huippuyksikkö

    7. 7

      Suomella pyyhkii nyt hyvin – huomasitko nämä 10 iloista talousuutista?

    8. 8

      84-vuotias savolaissijoittaja lahjoitti koko 4,3 miljoonan euron salkkunsa norppien suojeluun – luksuselämä ei kiehtonut

    9. 9

      Kiina harkitsee avautuvansa lisää ulkomaisille sähköauton valmistajille

    10. 10

      5 erilaista säästäjää kertoo: Näin sijoittaisin 100 €/kk ja 500 € kerralla

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Kun riita yksityistiestä kestää sukupolvien ajan: mökkiläinen kiusaa perhettä Savossa – ”Pahinta on arvaamattomuus”

    2. 2

      Pääministeri Sipilä: Suomeen perustetaan uusi taloustieteen huippuyksikkö

    3. 3

      VM: Hallituksen budjetti leikkaa pienituloisilta 37 euroa ja antaa hyvätuloisille 400 lisää – näin se tapahtuu

    4. 4

      Suomessa 3 500 autoa, Ruotsissa 50 000 – tästä syystä kaasuauto ei ole yleistynyt

    5. 5

      Synkkä tutkimus suomalaisesta työelämästä: Jo 25 000 nuorta eläkkeellä

    6. 6

      Seppälän konkurssimyynti alkoi aamulla – ”Jotenkin arvasi, että näin tässä lopulta käy”

    7. 7

      Töitä tarjolla, peruspalkka 1 700 €/kk – ja hakemuksia tulvii

    8. 8

      84-vuotias savolaissijoittaja lahjoitti koko 4,3 miljoonan euron salkkunsa norppien suojeluun – luksuselämä ei kiehtonut

    9. 9

      Kaupankäynti Afarak Groupin osakkeella keskeytetty

    10. 10

      Kommentti: Montako virkamiestä tarvitaan viemään läpi rautatieuudistus?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Lähihoitaja nipistää palkastaan 1 000 €/kk lapsille ja säästöön – näin se käy

    2. 2

      5000 €/kk tienaava Tiina otti eron, osti huonekaluja ja auttoi työtöntä tytärtään – sitten alkoi synkkä kurimus

    3. 3

      5 erilaista säästäjää kertoo: Näin sijoittaisin 100 €/kk ja 500 € kerralla

    4. 4

      Synkkä tutkimus suomalaisesta työelämästä: Jo 25 000 nuorta eläkkeellä

    5. 5

      84-vuotias savolaissijoittaja lahjoitti koko 4,3 miljoonan euron salkkunsa norppien suojeluun – luksuselämä ei kiehtonut

    6. 6

      Nordea tiedusteli erikoisella kirjeellä poliittista vaikutusvaltaa – epäilevä Tuomo, 75, ei aio vastata

    7. 7

      Seppälän konkurssimyynti alkoi aamulla – ”Jotenkin arvasi, että näin tässä lopulta käy”

    8. 8

      Töitä tarjolla, peruspalkka 1 700 €/kk – ja hakemuksia tulvii

    9. 9

      VR:n pilkkominen etenee vähin äänin: puolen miljardin euron varainsiirto, Heliövaara ulos työryhmästä

    10. 10

      Kun riita yksityistiestä kestää sukupolvien ajan: mökkiläinen kiusaa perhettä Savossa – ”Pahinta on arvaamattomuus”

    11. Näytä lisää