Kiira Korpi luistelee Lumenen Venäjälle

Kiira Korpi luistelee itsensä ja sponsorinsa tunnetuksi. Korven persoona ja taitoluistelu ovat yhdessä markkinoinnin kuumin valtti. EM-pronssi vain lisää hehkua.


Sponsorit iloitsevat taitoluistelija Kiira Korven EM-menestyksestä. Esimerkiksi Valion mukaan sen kaksivuotisen, Vancouverin olympiakisoihin 2008 yltävän yhteistyösopimuksen saldo näyttää jo nyt mukavasti plussaa.

Korpi voitti Varsovassa luistelluissa kisoissa viikonloppuna pronssimitalin, mikä nostaa muutoinkin nousussa olevan lajin näkyvyyttä.

– Kiira on persoonana Valion oloinen ja sopii hyvin Vanilla-brändiin. Hän on siksi ihanteellinen sponsoroitava. Emme me olisi Kiiran pääyhteistyökumppani, jos emme niin ajattelisi, Varsovasta tavoitettu Valion sponsorisopimuksista vastaava Marko Kämäräinen toteaa.

Hän luonnehtii Valion ja Korven yhteistyösopimusta suomalaisessa henkilösponsoroinnissa hyvin mittavaksi.

Valion asema Korven suurimpana tukijana on yhtiöllekin tärkeä. Puolessatoista vuodessa Korpi on kehittynyt luistelijana mittoihin, jonka uskotaan avittavan yhtiön markkinoita Venäjällä ja Baltiassa.

Kotimaassa Kiira-innostuksen uskotaan vain kasvavan 2009 Helsingissä järjestettävien EM-kilpailujen ansiosta. Sitä ennen Korven luistelua jännitetään maaliskuun MM-kilpailuissa.

Kämäräinen on jo nyt tyytyväinen Korven myötä tulleeseen medianäkyvyyteen. Virallisten fanisivujen kautta Valio myös nousee esille.

– Käyntejä on kertynyt mukavasti.

– Tukea ei kuitenkaan ole sidottu mitenkään Kiiran menestykseen. Hyvä, että näkyvyyttä tulee, mutta sen varaan ei ole mitään laskettu, Kämäräinen sanoo.

Valiolla on optio Korven sponsorisopimukseen Vancouverin jälkeen.

Korven valovoimaisuus ja vaalea kauneus on myös Lumene Groupin mieleen. Markkinointijohtaja Olli Vähänen sanoo yhtiön olevan hyvin tyytyväinen nuoren lupauksen kanssa vuonna 2005 solmittuun sopimukseen.

– Kiiran menestys auttaa meitä Venäjällä, jossa taitoluistelu on erittäin suosittua, Vähänen sanoo ja luonnehtii yhteistyösopimuksen hyödyn selkeimmin konkretisoituvan yleisötapahtumissa, joihin Korpi vetää ihailijoitaan.

– Kyse ei ole pelkästä logo-näkyvyydestä vaan yhteistyösopimusta on pystyttävä hyödyntämään markkinoinnissa aina laajemmin. Kiira on esiintynyt mainoksissamme ja erilaisissa tietoiskuissa. Nämä on määritetty sopimuksessa erikseen, Vähänen mainitsee.

Niin Valiolle kuin Lumenelle Kiira Korpi on tärkeä keulakuva myös edustamiensa perhearvojen takia. Niihin tarttui pari vuotta sitten Korven ensimmäinen sponsori, Suomen McDonald´s.

Viestintäpäällikkö Heli Ryhänen pitää Korpea edelleen ylivoimaisena keulakuvana yhtiön nuorille suuntaamalle Syö ja liiku monipuolisesti -ohjelmalle. Yhtälailla Korpi on ollut esikuvana ketjun omassa työpaikkahengen luomisessa.

Hampurilaisketjun ei enää tarvitse huolehtia logonsa tunnettavuudesta. Terveellisiin elämäntapoihin ohjaavat esikuvat sen sijaan ovat McDonaldsille tärkeitä.

– Yhteistyösopimuksemme päättyy tänä keväänä. McDonald´s Corporation tukee tulevia olympialaisia, joten jatkoneuvottelut Kiiran sopimuksesta ovat ajankohtaiset. Sopimusta luonnollisesti ovat haluamassa monet muutkin, Ryhänen sanoo.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Uskomus kalliista bensasta elää Suomessa – näin asia oikeasti on

    2. 2

      Nokian ja Alcatel-Lucentin fuusion vaikutukset alkavat näkyä – ”Voidaan sanoa, että se oli hyvä yrityskauppa”

    3. 3

      Postissa ulosmarssi – liki miljoona kirjelähetystä voi viivästyä

    4. 4

      4 päivän työviikko kelpaisi monelle – voi olla totta tuleville sukupolville

    5. 5

      Nokian tulos heikkeni hieman – ”kartutimme tilauksia hyvin”

    6. 6

      Trumpin kunnianhimoisessa verouudistuksessa vielä monta mutkaa

    7. 7

      Ekonomisti: Asumistuen muutos ”iskee ehkä lujimmin työssäkäyviin”

    8. 8

      Fortumin tulos ylitti odotukset – Venäjän-toiminnot yksi onnistujista

    9. 9

      Nordea takoi yli miljardin voittoa

    10. 10

      Suomalainen peliyhtiö Remedy aikoo listautua pörssiin

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Eurojackpot-voitolla on kolme jakajaa – Epäuskottava sopimus voisi lohkaista siitä jättiverot

    2. 2

      Uskomus kalliista bensasta elää Suomessa – näin asia oikeasti on

    3. 3

      Tokmanni ryntäsi Anttilan raunioille – liiketappio kasvoi selvästi

    4. 4

      Suurille konepajoille sataa nyt kauppoja – yhtiöillä jo miljardien eurojen tilauskanta

    5. 5

      Tässä on maailman eniten myyty urheiluauto – myös Suomessa

    6. 6

      Postissa ulosmarssi – liki miljoona kirjelähetystä voi viivästyä

    7. 7

      Näin päivähoitomaksut muuttuvat – hallituksen päätös alentaa monien perheiden maksuja

    8. 8

      12 viikon koulutus it-alalle ja takuu töistä – ennennäkemätön hakijoiden tunku

    9. 9

      Ekonomisti: Asumistuen muutos ”iskee ehkä lujimmin työssäkäyviin”

    10. 10

      Nokian tulos heikkeni hieman – ”kartutimme tilauksia hyvin”

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Kun ero tuli, miehellä oli 10 miljoonaa ja vaimolla kymppitonni – Ero voi viedä perintömökin tai elämäntyön

    2. 2

      ”Vaahto valui alas mäkeä aamulla” – näin vuokramökeillä rellestetään

    3. 3

      Kesko sulkee 42 Siwaa ja Valintataloa ja avaa 8 K-Marketia – katso lista kaupoista

    4. 4

      Kodin viemäri tukkeutui ja vesi nousi lattialle – asiakas hämmästyi, kun vakuutus ei korvannut

    5. 5

      Tällainen on keskimääräinen asuntolaina – onko sinulla enemmän vai vähemmän?

    6. 6

      Suomalaisille myyty tuhansia litroja väärennettyä moottoriöljyä

    7. 7

      Sijoittajat tulppana asuntomarkkinoilla – ”Yksi varasi 20 asuntoa”

    8. 8

      Eurojackpot-voitolla on kolme jakajaa – Epäuskottava sopimus voisi lohkaista siitä jättiverot

    9. 9

      Jopa 15 000 euron lisätulot vuodessa – näin mökillä voi tienata

    10. 10

      Uskomus kalliista bensasta elää Suomessa – näin asia oikeasti on

    11. Näytä lisää