Suomen Posti palvelee yrityksiä Itellana

Julkaistu: , Päivitetty:

Suomen Posti -konsernin markkinointinimien käyttö on uudistunut. Yritysasiakkaille tarjotaan kaikki palvelut Itella-nimellä yhdeksässä Pohjois-Euroopan maassa. Posti säilyy kuluttajille tarjottavien palvelujen markkinointinimenä Suomessa.
Postin mukaan uudistuksen lähtökohtana on eri asiakasryhmien erilaiset tarpeet. Lisäksi konsernin palvelutarjonta on laajentunut perinteisen postitoiminnan ulkopuolelle ja liiketoiminta kansainvälistynyt.

Ensimmäinen askel uudistuksessa otettiin tammikuussa 2005, kun konsernin informaatiologistiikan palveluja ryhdyttiin markkinoimaan Itella-nimellä Pohjois-Euroopassa.

Tietotekniset palvelut kasvussa

Kuluttaja- ja yritysasiakkaiden odotukset Suomen Postin toiminnalle ovat hyvin erilaiset. Tarjoamalla näille asiakasryhmille palveluja eri markkinointinimillä selkeytetään asiakasviestintää ja näin helpotetaan asiointia, Posti uskoo.

Jatkossa tuotteiden ja palvelujen kehitys voidaan tehdä entistä asiakaslähtöisemmin huomioiden kuluttajien ja yritysasiakkaiden erilaiset tarpeet.

Konserni palvelee yritysasiakkaita tarjoten postipalvelujen ohella informaatio- ja palvelulogistiikan ratkaisuja. Näitä ovat muun muassa verkkokaupan, palveluvarastoinnin, suoramarkkinoinnin ja sähköisen laskutuksen ratkaisut.

Koko konsernin liikevaihdosta 95 prosenttia tulee yrityksiltä ja yhteisöiltä. Perinteisten postipalvelujen osuus konsernin liikevaihdosta on nyt noin puolet ja postipalvelulain säätelemien palvelujen osuus vastaavasti vain noin neljännes.

Itella-brandi sanelee tytäryhtiöiden nimet

Vuodenvaihteessa uudistettiin myös tytäryhtiörakennetta. Informaatiologistiikan tytäryhtiöt Itella Suomi ja Elma Electronic Trading yhdistyivät muodostaen Itella Information Logisticsin. Logistiikan tytäryhtiöt Logia, Logia Moda ja North Euroway muodostavat puolestaan yhden yhtiön, Itella Logisticsin.

Tämän vuoden aikana yhdenmukaistetaan myös ulkomailla toimivien tytäryhtiöiden nimet. Informaatiologistiikan tytäryhtiöt muuttuva Itella Information Logistics -nimisiksi ja logistiikan tytäryhtiöt Itella Logistics -nimisiksi.

Itella-markkinointinimi alkaa vuoden alusta lähtien vähitellen näkyä yhä enemmän yritysasiakkaille suunnatussa toiminnassa ja markkinoinnissa. Itella-tunnus säilyy ennallaan. Tunnus saa rinnalle ilmeen, joka kuvastaa tavoittamista, tehokkuutta ja älykkäitä ratkaisuja. Uusi ilme alkaa näkyä muun muassa katukuvassa, kun vuoden 2007 aikana suuri osa konsernin käyttämistä autoista vaihtaa ulkonäköä.

Myös konsernin internet-sivut uudistuvat 20.1. Jatkossa yritys- ja kuluttaja-asiakkaille sekä Suomen Posti -konsernille on omat erilliset sivustonsa.

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    2. 2

      Arvaatko, missä nostetaan pieniä ja missä isoja seteleitä? Yhä useammalla pankkiautomaatilla voi myös tallettaa rahaa

    3. 3

      Tulosjulkistaja Kamux vajosi pörssissä

    4. 4

      Taloyhtiö ei voi parvekegrillaukselle käytännössä mitään – Kiinteistöliitto: Älkää edes yrittäkö kieltää sitä

    5. 5

      Kommentti: Ainoa syy työllisyyden nousuun: Jo joka neljäs nainen on osa-aikatöissä

    6. 6

      Erikoiset työttömyysluvut hämmentävät – ”Tämä on tyypillinen ilmiö, kun talous piristyy”

    7. 7

      Kasvispiirakka sen osoitti – asiakkaan toive voi näkyä kauppojen hyllyillä nopeasti

    8. 8

      Näkökulma: Painajainen jatkuu yhdeksättä vuotta – kinastelu pitää Kreikkaa kyykyssä

    9. 9

      Öljyn tuotantoa rajoitettiin, mutta yksi maa rikkoo lupauksia – ”Ei ole mitään keinoa rangaista”

    10. 10

      Tiesitkö, milloin lentoliput ovat halvimmillaan?

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    2. 2

      Tutkimus vahvisti: suomalainen keksintö auttaa tupakoinnin lopettamisessa – kyselyjä tulvii Suomesta ja maailmalta

    3. 3

      Öljyn tuotantoa rajoitettiin, mutta yksi maa rikkoo lupauksia – ”Ei ole mitään keinoa rangaista”

    4. 4

      Tiesitkö, milloin lentoliput ovat halvimmillaan?

    5. 5

      Erikoiset työttömyysluvut hämmentävät – ”Tämä on tyypillinen ilmiö, kun talous piristyy”

    6. 6

      Näkökulma: Painajainen jatkuu yhdeksättä vuotta – kinastelu pitää Kreikkaa kyykyssä

    7. 7

      Taloyhtiö ei voi parvekegrillaukselle käytännössä mitään – Kiinteistöliitto: Älkää edes yrittäkö kieltää sitä

    8. 8

      Johtaja yllättyi Kyösti Kakkosen hyökkäyksestä – toivoo, ettei edusta Suomen yrityskulttuuria

    9. 9

      Työttömyysaste kääntyi taas nousuun – huhtikuussa 10,2 %

    10. 10

      Kommentti: Ainoa syy työllisyyden nousuun: Jo joka neljäs nainen on osa-aikatöissä

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Palkka jopa 4 000 e/kk – silti kehuttu yritys ei löydä duunareita

    2. 2

      Delta Auton mekaanikot marssivat ulos – ”Porukalle riitti”

    3. 3

      Haluatko eläkkeelle miljonäärinä? Näin paljon sinun pitää säästää joka kuukausi

    4. 4

      Tällaiset huippuosaajat voivat nyt sanella työehtonsa – ”Haluan kolme päivää vapaata ja 7 000 euroa”

    5. 5

      Työttömät palkatta töihin yrityksiin – hallitus esittää kokeilua

    6. 6

      Suomalaisyrittäjän tuote myy kuin häkä Kiinassa – jopa tuhat 600 euron laitetta päivässä

    7. 7

      SK: Kanadalainen kaivosyhtiö jätti miljoonalaskun suomalaisille veronmaksajille – ”Jättivät sotkun meidän hoidettavaksi”

    8. 8

      Jaakko, 36, puski läpi työttömyyden – sitten lykästi: "Tulot ovat aika lailla tuplaantuneet"

    9. 9

      ”Diesel on kuollut”, mutta Suomessa hinnat voivat yllättää

    10. 10

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    11. Näytä lisää