Lukijoiden kommentteja

Julkaistu:

Kärkimedia-paneeliin osallistuneiden terveisiä mainonnantekijöille Suomessa:
”Hyvästä mainoksesta käy heti ensinäkemältä ilmi, mitä siinä ajetaan takaa. Ei ole mitään järkeä kikkailla niin, että menee tunti tai päiväkausia miettiessä, että mikä vika minussa on, kun en ymmärrä.”

”Enemmän tunnetta.”

”Jaa-a, ensimmäisenä mieleen muistuu se valitettava huomio, että suuri osa mainoksista sisältää valitettavan paljon muista mainoksista suoraan kopioituja ideoita tai ne ovat muuten vain täysin tyhjiä ja katsojaa aliarvioivia. Minä ainakin odotan mainoksen tekijöiltä ja tilaajilta rohkeutta ja persoonallisuutta.”

”Jatkakaa hyvää työtänne innolla, unohtamatta hyvää makua ja välttämällä ylilyöntejä ihannoimalla liian paljon vain nuorten maailmaa. Meillä varttuneillakin on ostovoimaa ja tarve pysyä mukana elämänmenossa.”

”Kauniit ja hyvällä maulla toteutetut mainoskuvat vetoavat enemmän kuin räävittömät tai skandaalinhakuiset.”

”Mainonta on muutaman viime vuoden aikana parantunut kummasti. Ehkä koulutus alkaa purra?”

”Ei ole syytä aliarvioida ihmisten älykkyyttä ja vedota mainonnassa esimerkiksi niin sanotusti tieteellisesti tutkittuun tietoon.”

”Älkää käyttäkö englantia. Suomessa mainokset suomeksi.”

"Yhden toimialan ilmoitukset tuppaavat olemaan aina samanlaisia: kiinteistövälittäjän mainokset keskenään samanlaisia, rautakauppojen jne."

"Älykkään eleettömät mainokset ovat hyviä. Ne, joissa haisee liika kikkaileminen ja yrittäminen, eivät."

"Aina paremmin viesti menee perille "pilkkeen silmäkulmassa" kanssa kuin alakoulun opettajan sormi pystyssä. Lisäksi ei ole syytä aliarvioida ihmisten älykkyyttä."

"MIllaiseksikohan mainostaminen mahtaakaan muuttua 10 vuodessa?"

"Aina ei kyllä edeltäkäsin tiedä, mitä mainos mainostaa. Lopussa jää ihmettelemään, mitä tekemistä mainoksen sisällöllä on kyseisen viestin suhteen. Aina ei tajua."

"60-luvun tyylisiä mainoksia on ollut jo niin paljon, että tulisi vaihtaa jo konseptia. Liian järkyttävät kuvat ovat toinen, joka ei ole mainokseen kovin hyvä."

"Aina vaan paranee. Rohkeutta, mutta tyylikkäästi."

"Ei liian synkkiä kuvia ja piirroksia mainoksissa."

"Antakaa kuluttajalle oivaltamisen mahdollisuus. Mainoksen ei tarvitse aueta heti."

"Hyvä oivallus palkitaan, huonoa makua ei."

”Ei saa monimutkaistaa liikaa asioita. Mieluummin yksinkertaistaa, sillä silloin päästään jokaisen lukijan/katsojan tasolle. Ideat ovat yksinkertaisia!”

”Eikö selkeitä ja yksinkertaisia mainoksia enää ole?”

”Haluaisin nähdä mainoksissa vähemmän vähäpukeisia naisia ja enemmän ajateltuja lauseita. Haluan selkeitä mainoksia, joista tiedän jo ensi vilkaisulla, mitä mainostetaan.”

”Herättäkää katsojassa paremmin tunteita ja mielleyhtymiä johonkin positiiviseen.”

”Huomioikaa muutkin kuin vain potentiaaliset ostajat: hyvätuloiset, nuoret menestyjät. Elämää on muuallakin kuin Helsingissä!”

”Jonninjoutavaa mainontaa on liikaa ja lasten kalastelu ja aivopesu on vastenmielistä.”

Kommentit

    Näytä lisää

    Näitä luetaan!
    1. 1

      Irkut MC-21 teki ensilentonsa – ensimmäinen iso venäläinen matkustajakone sitten Neuvostoliiton hajoamisen

    2. 2

      Professori: Tästä asuntovelallisten riskistä vaietaan Suomessa

    3. 3

      Peliyhtiö Remedy aloitti pörssissä reippaassa nousussa

    4. 4

      Tesco-yhteistyö laajentaa S-ryhmän valikoimaa – etenkin erityisruokavalioita noudattaville

    5. 5

      Täältä saat parhaan koron talletukselle – ”On houkuteltava asiakkaita”

    6. 6

      AL: Taloyhtiö vastuussa leikkipaikan turvallisuudesta – vaikkei talossa edes asuisi lapsia

    7. 7

      Suomen ensimmäinen sähkölautta starttaa juhannuksena

    8. 8

      Suomalaisten talousluottamus nousi uuteen ennätykseen

    9. 9

      Asuntojen hinnat nousivat huhtikuussa

    10. 10

      Uutechnic aloittaa yt-neuvottelut

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Professori: Tästä asuntovelallisten riskistä vaietaan Suomessa

    2. 2

      Täältä saat parhaan koron talletukselle – ”On houkuteltava asiakkaita”

    3. 3

      Hypo: Uusi ilmiö uhkaa Suomen asuntomarkkinoilla – nollan asunnon loukku

    4. 4

      Venäjä antoi luvan: Helsingistä saa lentää kolmeen uuteen kohteeseen – Finnair kiinnostunut reiteistä

    5. 5

      Näkökulma: Bitcoineja syntyy biteistä, mutta mistä onkaan eurot tehty?

    6. 6

      Liki 60-vuotias sihteeri löysi piilotyöpaikan – viisi vinkkiä täsmähakuun

    7. 7

      Irkut MC-21 teki ensilentonsa – ensimmäinen iso venäläinen matkustajakone sitten Neuvostoliiton hajoamisen

    8. 8

      Ruotsi-osakkeet paljastavat, miten suomalainen piensijoittaja eroaa norjalaisesta

    9. 9

      AL: Taloyhtiö vastuussa leikkipaikan turvallisuudesta – vaikkei talossa edes asuisi lapsia

    10. 10

      Yle: Ravintolan käsittämätön ”kokeilu” paljastui Lahdessa – kaikilla työntekijöillä palkka 0 euroa

    11. Näytä lisää
    1. 1

      Professori: Tästä asuntovelallisten riskistä vaietaan Suomessa

    2. 2

      Yle: Ravintolan käsittämätön ”kokeilu” paljastui Lahdessa – kaikilla työntekijöillä palkka 0 euroa

    3. 3

      Globaali autoilmiö on jättipotti suomalaisyritykselle – isot rekrytoinnit alkavat ensi vuoden puolella

    4. 4

      Hypo: Uusi ilmiö uhkaa Suomen asuntomarkkinoilla – nollan asunnon loukku

    5. 5

      Jaakko, 36, puski läpi työttömyyden – sitten lykästi: "Tulot ovat aika lailla tuplaantuneet"

    6. 6

      Liki 60-vuotias sihteeri löysi piilotyöpaikan – viisi vinkkiä täsmähakuun

    7. 7

      Laivaopas, kirvesmies, pelikoodari... Jättiselvitys: Tällaista työtä Suomesta löytyy nyt

    8. 8

      Haluatko eläkkeelle miljonäärinä? Näin paljon sinun pitää säästää joka kuukausi

    9. 9

      Tutkimus vahvisti: suomalainen keksintö auttaa tupakoinnin lopettamisessa – kyselyjä tulvii Suomesta ja maailmalta

    10. 10

      Ainutlaatuinen jättipotti: Kirpputorilta 30 vuotta sitten löytynyt ”tekojalokivi” paljastui 26 karaatin timantiksi

    11. Näytä lisää